تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

افزایش دمای کشور بدون ثبت رکورد جدید

اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد با وجود اینکه میانگین دمای هوا در تمام ۳۱ استان کشور در هفت روز اخیر بین یک تا سه درجه گرمتر از نرمال بوده است، اما رکورد دمایی جدید و قابل ملاحظه‌ای در کشور ثبت نشده است.

کد خبر: ۱۶۸۶۸۴
۱۴:۴۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

افزایش دمای کشور بدون ثبت رکورد جدید

دیدارنیوز: اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد با وجود اینکه میانگین دمای هوا در تمام ۳۱ استان کشور در هفت روز اخیر بین یک تا سه درجه گرمتر از نرمال بوده است، اما رکورد دمایی جدید و قابل ملاحظه‌ای در کشور ثبت نشده است.

 گرمایش جهانی یکی از اصلی‌ترین علل افزایش میانگین دمای کشور نسبت به مقادیر بلندمدت است که منطبق با پیش‌بینی‌های به وقوع پیوسته است.

بر اساس اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشورمیانگین دمای هوا در استان خوزستان که حداقل سه روز متوالی بیشینه دمای مطلق آن به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسیده است، ۱.۹ درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

میانگین دمای کشور در هفت روز اخیر به ۲۴.۷ درجه سلسیوس رسیده که ۱.۹ درجه گرمتر از نرمال است. در این بین بیشترین افزایش با میزان ۲.۹ درجه سلسیوس مربوط به استان گیلان و کمترین افزایش دما با مقدار ۱ درجه سلسیوس مربوط به سمنان بوده است.

استان‌های گلستان و «البرز و مازندران» به ترتیب با ۲.۸ و ۲.۷ درجه سلسیوس افزایش دما، پس از گیلان بیشترین افزایش دما را نسبت به شرایط معمول این موقع از سال تجربه کردند. در مقابل پس از سمنان، استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش، کمترین افزایش دما را ثبت کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی