تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تلاش کارمندان سابق توییتر به نتیجه نرسید

ایلان ماسک از جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری گریخت

ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین مردان جهان و مدیرعامل شرکت اسپیس‌اکس، از پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری به کارمندان سابق توییتر گریخت.

کد خبر: ۱۶۸۵۶۱
۱۹:۵۶ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

ایلان ماسک از جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری گریخت

دیدارنیوز: ایلان ماسک در دادگاه پرونده‌ غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری کارکنان توییتر، پیروز از میدان خارج شد.

از ابتدای تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این پلتفرم شبکه‌ اجتماعی با چندین نبرد حقوقی مواجه شده است. یکی از این دعاوی مربوط‌به تعدیل نیروی گسترده کارکنان (بیش از ۶۰۰۰ نفر) پس از خریداری شرکت توسط ایلان ماسک و ادعای عدم پرداخت کامل غرامت پایان خدمت آن‌ها است. اما روز گذشته ایلان ماسک در دادگاه مربوط‌به این پرونده‌ حقوقی، پیروز شد.

شکایت مطرح شده علیه ایلان ماسک توسط کورتنی مک‌میلیان، یکی از کارمندان سابق توییتر به نمایندگی از کارکنان سابق این پلتفرم که سابقاً اخراج شده بودند، طرح شده است. طبق ادعای این اشخاص، مطابق با قانون امنیت درآمد بازنشستگی کارکنان (ERISA)، توییتر موظف بوده تا به کارکنان اخراج شده سه ماه حقوق پرداخت کند.

کارکنان اخراج شده مبلغی کمتر از سه ماه حقوق خود را دریافت کرده‌اند و به‌دنبال غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری پرداخت نشده هستند. اما قاضی این پرونده، ترینا تامپسون در دادگاه منطقه‌ شمالی کالیفرنیا، با درخواست رد دعوای ایلان ماسک موافقت کرد.

قاضی تامپسون با بررسی پرونده تشخیص داد که طرح جبران خسارت توییتر مشمول قانون ERISA نمی‌شود؛ چرا که کارکنان قبل از اخراج، از یک طرح پرداخت جداگانه مطلع شده بودند. در نتیجه، او پرونده را مختومه کرد.

این حکم برای هزاران کارمند اخراج‌شده‌ توییتر یک شکست محسوب می‌شود، اما همچنان فرصت‌هایی برای دریافت غرامت بیشتر وجود دارد. قاضی تامپسون در حکم خود اشاره کرده که شاکیان می‌توانند شکایت خود را برای ادعا‌های خارج از چارچوب ERISA اصلاح کنند.

باتوجه به اینکه دعاوی حقوقی دیگری نیز علیه شرکت ایکس (توییتر سابق) در جریان است، قاضی این پرونده اعلام کرده است که صدور حکمی مبنی‌بر ارتباط این پرونده با یکی از پرونده‌های درجریان این شرکت را بررسی خواهد کرد. همچنین دعاوی دیگری با درخواست غرامت ۱۲۸ میلیون دلاری و جبران حدود ۱ میلیون دلار حق‌الوکاله‌ پرداخت نشده علیه شرکت ایکس درجریان است.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی