تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.

چرا مهاجرت تحصیلی بهترین راه برای مهاجرت است؟

به‌جرات می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی کم‌ریسک‌ترین راه مهاجرت است؛ چون تغییر سیاست‌ها و قوانین مهاجرت معمولا بر روش‌هایی مثل گرفتن اقامت دائم، مهاجرت کاری، لاتاری و ... بیشتر تأثیر می‌گذارد.

کد خبر: ۱۶۸۱۰۰
۱۰:۰۰ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: به‌جرات می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی کم‌ریسک‌ترین راه مهاجرت است؛ چون تغییر سیاست‌ها و قوانین مهاجرت معمولا بر روش‌هایی مثل گرفتن اقامت دائم، مهاجرت کاری، لاتاری و ... بیشتر تأثیر می‌گذارد. پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشورهای مختلف با کمترین تغییرات ممکن همچنان برقرار است و روزبه‌روز بر تعداد گزینه‌های موجود برای آن‌هایی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل را دارند، افزوده می‌شود.

از طرف دیگر، هزینه گرفتن پذیرش و تحصیل در برخی از دانشگاه‌ها به‌مراتب از سایر روش‌های مهاجرت کمتر است و به شما اجازه کار هم داده می‌شود تا بتوانید از پس مخارج زندگی بربیایید. اگر در انتخاب این روش مهاجرت شک دارید و می‌خواهید با مزایای آن نسبت به روش‌های دیگر آشنا شوید، حتما این مطلب را بخوانید.

مزایای مهاجرت تحصیلی نسبت به روش‌های دیگر چیست؟

خواندن مزایای زیر به شما ثابت می‌کند مهاجرت تحصیلی تنها به اراده و کمی سرمایه نیاز دارد و بهترین روش مهاجرت است:

امکان مهاجرت با کمترین هزینه ممکن

آوردن این مورد در صدر مزایای مهاجرت به این معنی نیست که هزینه تحصیل در همه کشورها پایین است یا هزینه‌ای ندارد. هزینه این روش مهاجرت به پیشینه تحصیلی شما و کشور و دانشگاه موردنظر بستگی دارد. اگر پیشینه تحصیلی خوب و رشته پرتقاضایی داشته باشید، می‌توانید از دانشگاه‌های معتبر اسکالرشیپ و بورسیه بگیرید و با کمترین هزینه ممکن مهاجرت و تحصیل کنید.

در برخی از دانشگاه‌ها هم بدون گرفتن بورسیه می‌توانید رایگان یا با هزینه کم تحصیل کنید؛ اما اعتبار آن‌ها به اندازه دانشگاه‌های اعطاکننده بورسیه نیست. همچنین در برخی از کشورها مثل آلمان هم هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به‌کلی رایگان است؛ اما برای گرفتن پذیرش به تمکن مالی بالا نیاز دارید.

این نکته را هم فراموش نکنید که امکان تحصیل و زندگی کاملاً رایگان در هیچ کشوری وجود ندارد که البته برای تأمین هزینه‌های زندگی و مسکن می‌توانید از حق کارکردن خود استفاده کنید.

آسان‌تر بودن شرایط

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف یکسان نیست و برخی از کشورهای پیشرفته به دلیل سیاست‌های اقتصادی و آموزشی خود، شرایط آسان‌تری را برای پذیرش دانشجو فراهم می‌کنند. تنوع این شرایط و آسان بودن آن‌ها در برخی از کشورها باعث می‌شود که واجدین شرایط مهاجرت تحصیلی نسبت به روش‌های دیگر بسیار بیشتر باشد.

دریافت مدرک معتبر

داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر راه را برای پیدا کردن کار در همان کشور یا کشورهای دیگر هموار می‌کند و همچنین باعث می‌شود شرایط تحصیل در مقاطع بالاتر آسان‌تر شود. در بدترین شرایط و بازگشت به کشور، بازهم شرایط بهتری برای پیدا کردن کار و ادامه تحصیل خواهید داشت.

آسان‌تر شدن کسب اقامت دائم

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی می‌تواند برگ برنده شما برای مهاجرت دائم به کشورهای پیشرفته باشد. در بسیاری از کشورها بعد از اتمام تحصیلات خود فرصتی مناسب (6 ماه تا یک سال) برای پیدا کردن کار خواهید داشت و پیدا کردن کار و جمع کردن سابقه کاری شانس شما را برای گرفتن اقامت دائم بیشتر می‌کند.

در کشوری مثل کانادا تنها تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند امتیاز شما را در سیستم اکسپرس اینتری به نحو چشمگیری افزایش دهد و شانس شما را برای گرفتن اقامت دائم بالا ببرد.

داشتن فرصت‌های شغلی بهتر

در تمامی کشورهای پیشرفته، شرکت‌ها رزومه افرادی که در همان کشور تحصیل و کار کرده‌اند را در اولویت استخدام خود قرار می‌دهند؛ چون چنین فردی با شرایط فرهنگی و قوانین آن کشور آشنایی بیشتری دارد. البته اعتبار مدرک دانشگاهی هم در این وضعیت تأثیر زیادی دارد.

از طرف دیگر در این کشورها آموزش عالی افراد را بیشتر برای ورود به بازار کار آماده می‌کند و تمرکز فقط بر آموزش تئوری نیست. این موضوع چالش انطباق آموزش‌های دانشگاهی با شرایط واقعی محیط کار را از بین می‌برد و یک مزیت بزرگ برای کارجویی است که سابقه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی را دارد.

داشتن فرصت آشنایی با فرهنگ بومی

اخت شدن با فرهنگ بومی و پذیرش تفاوت‌های فرهنگی، یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای آسان‌تر شدن شرایط زندگی و دوام آوردن در کشورهای مختلف است. چند سال تحصیل در دانشگاه فرصت کافی برای آشنایی با روحیات، آداب‌ورسوم، زبان، اصطلاحات خاص، اعتقادات مذهبی و بایدونبایدهای فرهنگی در کشور موردنظر را فراهم می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به‌اصطلاح در آن کشور جا بیفتید و با سبک زندگی مردم آنجا هماهنگ شوید.

اپلایرز؛ متخصص مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی با وجود تمامی مزایایی که دارد، می‌تواند چالش‌برانگیز هم باشد. داشتن یک مشاور کارکشته و امین به شما کمک می‌کند تا این چالش‌ها را به حداقل برسانید و پروسه مهاجرت خود را آسان‌تر و کوتاه‌تر کنید.

برای پیدا کردن مشاور مطمئن در این زمینه، لازم نیست راه دوری بروید و کافی است وارد سایت اپلایرز https://applyers.ir/ شوید و فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا مشاوران اپلایرز در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

این مؤسسه به‌صورت تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی فعالیت می‌کند و با بیش از 200 دانشگاه معتبر در کشورهای آلمان، انگلیس، استرالیا، آمریکا و کانادا همکاری دارد.

منتورهای اپلایرز از انتخاب رشته و دانشگاه تا انتهای مسیر مهاجرت تحصیلی همراه شما هستند و به شما کمک می‌کنند تا یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی خود را بگیرید.



 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی