تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
افرادی که به داروخانه مراجعه می‌کنند از نظر روانی و حتی اقتصادی و اجتماعی تحت فشار و آسیب هستند

نماینده مجلس: ابزار‌های سلبی کارآمد نیستند

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره بحث اخیر داروخانه‌ها و سختگیری مسوولان برای حجاب گفت: توصیه من به همه این است که شئونات اسلامی و حجاب متعارف را رعایت کنند. از طرفی هم به مسئولان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند در این امر هم موفق شوند بایستی به راهکار‌های مردمی و اقناع‌ساز که در بلندمدت جواب می‌دهند روی بیاورند. یعنی برای حل یک معضل باید با ابزار خودش وارد میدان شد و این کار با ابزار فرهنگی شدنی است نه کار‌های سلبی.

کد خبر: ۱۶۵۵۷۷
۰۸:۲۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بندپی

دیدارنیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: باید پرسید فردی که بدون حجاب به داروخانه مراجعه می‌کند پیش از آن کجا بوده است؟ قطعاً او در فضای اجتماعی بوده است، پس ما باید برای همه مسائل و مشکلات فرهنگی راهکار فرهنگی پیدا کنیم و سپس آن را به جامعه ارائه دهیم.

اخیرا سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، گفته بود که از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود.

در همین رابطه، محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به «منیبان» گفت: در اینکه همه باید به قانون و موضوع عفاف و حجاب اهمیت دهیم، شک و تردیدی نیست، اما آسیب‌هایی که ما در طول ۴۰ سال گذشته دیدیم بیشتر از افراط و تفریط‌ها در این رابطه بوده است.

او افزود: باید پرسید فردی که بدون حجاب به داروخانه مراجعه می‌کند پیش از آن کجا بوده است؟ قطعاً او در فضای اجتماعی بوده است، پس ما باید برای همه مسائل و مشکلات فرهنگی راهکار فرهنگی پیدا کنیم و سپس آن را به جامعه ارائه دهیم.

نماینده نوشهر تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که ابزار‌های سلبی، ممکن است در کوتاه مدت و به طور موقت کارساز باشند، ولی یادمان باشد که این رویکرد‌ها کارآمد نیستند؛ یعنی در بلندمدت نمی‌توان بر این روش‌ها تکیه کرد و مسیر را ادامه داد. برای همین است که مرتب تاکید داریم که دستگاه‌های فرهنگی بیش از پیش وارد گود شوند و نقشه راه ارائه دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: باید با کار فرهنگی و اجتماعی و با خوش‌رویی و اقناع‌سازی، مردم را در موضوع عفاف و حجاب همراه کرد. این کار‌ها باید قبل از مراجعه فرد به داروخانه و عدم ارائه خدمات در این محل انجام شود. خیلی از افرادی که به داروخانه مراجعه می‌کنند از نظر روحی، روانی و حتی اقتصادی و اجتماعی تحت فشار و آسیب هستند و یا خودشان و یا عزیزشان با درد و رنج دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی شاید در بیمارستان بستری باشند و اوضاع و احوال مساعدی نداشته باشند.

محسنی‌بندپی افزود: توصیه من به همه این است که شئونات اسلامی و حجاب متعارف را رعایت کنند. از طرفی هم به مسئولان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند در این امر هم موفق شوند بایستی به راهکار‌های مردمی و اقناع‌ساز که در بلندمدت جواب می‌دهند روی بیاورند. یعنی برای حل یک معضل باید با ابزار خودش وارد میدان شد و این کار با ابزار فرهنگی شدنی است نه کار‌های سلبی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی