تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

کد خبر: ۱۶۴۸۵۲
۱۲:۰۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

بچه‌ها! نخندین!

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

 

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصاویری از یک تجمع در قم دیدم که برای حمایت از طرح جدید برگزار شده بود. آقای سردار هم بود. این جور تجمعات برای حمایت از این جور طرح‌ها خیلی ضروری و مفید است. باعث می‌شود آقای سردار و نظمیه‌ها باورشان بشود که عوام همین‌هایی هستند که در همین جور تجمعات حاضر می‌شوند و بقیه کسانی که در این تجمعات کشور شرکت نمی‌کنند و از این جور طرح‌ها حمایت نمی‌کنند رعایا هستند. همین اتفاق باعث شد آقای سردار اشک شوق بریزد. حتی خود من هم باید حواسم باشد که اگر صراحتا از این طرح حمایت نکنم ممکن است از مقام عوام‌الملکی خلع بشوم و نهایتا رعایاالملک بمانم. دکتر ابراهیم گفت که مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند. خبر مهمی‌ست. احتمالا خواص‌الدوله در حال تولید آب هم هستند و قرار است از محل همین آب، مشکل برق را هم حل کنند. صحبت‌های بعضی از بزرگواران از جمله احمد از تهران، احمد از مشهد و هاشم از قم را خواندم. همگی از طرح جدید حمایت کردند و در عین حال گفتند نمی‌خواهند هیچکسی را به زور به بهشت ببرند. نمی‌دانم چرا رعایا متوجه این مساله نیستند که این بزرگواران هر چیزی که می‌گویند و هر کاری که می‌کنند به خاطر خیر و صلاح خود رعایاست و گرنه این‌ها که بهشت را برای خودشان دارند. ما عوام و رعایا هستیم که اگر به حرف‌های بزرگواران و خواصمان گوش ندهیم علاوه بر اینکه خسرالدنیا شده‌ایم، خسرالاخره هم خواهیم شد. دکتر جمیله، متعلقه مهمه و محترمه دکتر ابراهیم از رسانه‌های غربی دعوت کرد که به ایران بیایند و به چشم خودشان ببینند که هیچ برخورد بدی با نسوان نمی‌شود. حرفش خیلی زیرکانه بود و باعث خلع سلاح رسانه‌های غربی در تبلیغاتشان می‌شود. به نظرم حتی اگر نمی‌خواهند بیایند کافی‌ست تصاویر تجمع امروز قم یا راهپیمایی خودجوش چند روز پیش در تهران را ببینند. غروب لحظاتی از مسابقه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک را تماشا کردم. از زیرنویس‌های تلویزیون بودجه‌بگیر فهمیدم که نظمیه‌های آمریکایی در خیلی از دانشگاه‌های آن کشور در حال دستگیر کردن دانشجویانی هستند که وسط دانشگاه‌ها تحصن و تجمع کرده‌اند تا از فلسطینی‌ها حمایت کنند. چه خوب است که تلویزیون بودجه‌بگیر حتی در حین پخش مسابقه فوتبال هم به یاد دانشجویان مظلوم بقیه جهان است و نمی‌گذارد نظمیه‌های بقیه جهان آن‌ها را سرکوب کند. همه دنیا که مثل ما نیستند که دانشجویانشان آزادانه بتوانند تجمع و تحصن کنند و بعد هم سر کلاس‌هایشان حاضر بشوند و درسشان را تمام کنند.

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز در اخبار همچنان خواص و بزرگواران در حال حمایت از طرح جدید بودند و تلویزیون و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر هم ضمن پوشش این حمایت‌ها، در حال ابراز نگرانی برای دانشجویان آمریکایی هم بودند. سپهر، رییس شورای اطلاع‌رسانی خواص‌الدوله‌ها اعلام کرد که کشور برای یک دهه دچار عقب‌ماندگی بوده و از زمانی که عصر ابراهیم شروع شده همه چیز ساماندهی شده و تورم هم مدام در حال کاهش است. خبر خوب و مهمی است. من هم از شروع عصر ابراهیم هر وقت برای خریدن هر چیزی به هر جایی رفته‌ام اثرات این اقدامات خوب را دیده‌ام و از حلقوم عوام هم شنیده‌ام که وضعشان روز به روز در حال بهتر شدن است. تنها چیزی که در عصر ابراهیم تورم داشته دلار است که آن هم عمدی اتفاق افتاده تا باعث شود تورم در آمریکا بالا برود و اقتصاد آمریکا مثل بقیه چیزهایش دچار فروپاشی بشود، ان‌شاءالله!

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمید، از خواص همیشه در صحنه که قرار است دوباره جزو خواص‌المله‌های تهران باشد از حالا از هیات رییسه خواص‌المله‌ها خواسته که امکانات ابتدایی، مانند خانه و خودرو را برای خواص‌المله‌ها فراهم کنند. راست هم می‌گوید. نمی‌شود که خواص‌المله‌ها هم مثل عوام و رعایا برای تامین خانه و خودرو گرفتار و سرگردان باشند. اگر قرار باشد اینطور بشود که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در خبر‌ها خواندم که رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای پذیرش دانشجویان آزادیخواه آمریکایی که متاسفانه نظمیه‌های آمریکایی سرکوبشان کرده‌اند و اجازه نداده‌اند وسط دانشگاهشان روی زمین بنشینند اعلام آمادگی کرده است. کار بزرگی‌ست. قطعا به حیثیت نداشته‌ی آمریکایی‌ها ضربه می‌زند و احتمالا به زودی همه دانشجویان آمریکایی برای گرفتن پذیرش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درخواست می‌فرستند. باید همه فوری به این دانشگاه کمک کنیم که رشته‌های غیر از فنی و مهندسی را هم راه‌اندازی کند. تعدادی هم روسری و مانتوی تیره‌رنگ برای دانشجویان اناث دانشگاه‌های آمریکایی که می‌خواهند به خواجه نصیر بیایند سفارش بدهیم که موقع ورود به صحن دانشگاه دچار مشکل نشوند. بخشی از صحبت‌های مهم دکتر ابراهیم درباره دستاورد‌های اقتصادی خواص‌الدوله‌هایش را شنیدم. وی افزود: "بحمدالله و المنه امروز ما به بیست و چهار درصد و داریم میریم به بیست و دو ده، بیست و سه درصد. یعنی رشد نقدینگی در دولت کنترل شده؛ و به اعتراف همه اقتصاددان‌ها این کار اساسی بوده انجام شده؛ که ما رشد نقدیگی رو. اینا همش باعث تورم می‌شه. یعنی شما درسته می‌روید یک کالا از تو بازار می‌خرید، اما علتش رو نمی‌دونید از کجا پیدا شد. اونی که پیدا شد یکیش رشد نقدینگی است که دولت اینی که من دارم از این بلندگو می‌گم اقتصاددان‌ها می‌شنوند. بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه رسما اعلام کردند که دولت موفق شده در رشد نقد، کنترل رشد نقدینگی به بیست و چهار درصد و انشاءالله کمتر برسه." خوابیدم.

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه را دیدم. گویا علیرضا خیلی از بحث‌هایی که درباره قراردادهایش برای خرید اتوبوس برقی راه افتاده عصبانی و ناراحت است. حق هم دارد. خودش و تیمش این همه رنج سفر و مذاکرات پشت در‌های بسته در چین را به جان نخریده‌اند که یک عده از خواص‌البلد تهران و عده‌ای از رسانه‌ای‌ها و عده دیگری از اصلاحیون دست به دست هم بدهند و با زیر سوال بردن قرارداد علیرضا و رفقای چینی باعث ناراحتی آن‌ها و به هم خوردن قرارداد بشوند. اصلا از حالا به بعد مسوول ترافیک و آلودگی هوای تهران همین‌هایی هستند که قرارداد را زیر سوال برده‌اند و به نظرم بهتر است علیرضا هم به جای نگرانی درباره این مسائل پیش پاافتاده به بیلبورد‌های تهران و طرح جدید در سطح شهر و ایستگاه‌های مترو فکر کند. علیرضا نباید نگران غر زدن‌های این بدخواهان باشد. اصلا یکی از زیبایی‌های عصر ابراهیم، ریاست علیرضا بر بلدیه تهران است.

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز در تقویم ایران روز کارگر بود. بقیه جهان فردا را روز کارگر اعلام کرده‌اند. کارگران جهان فردا قرار است متحد شوند، اما کارگران ما امروز متحد می‌شوند و تا بقیه جهان به خودشان بیایند رفته‌اند سر خانه و زندگی‌شان. اخبار روز را مرور کردم. در خیالم چشمان زیبای یک دختر لر را دیدم. صدایی در سرم می‌پیچید: "بچه‌ها! نخندین!" قبل از خواب ترانه سلطان قلب‌ها را گوش دادم.

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعریف معاون خواص‌الدوله در امور سر کار گذاشتن عوام از اشتغال را شنیدم. خوشحال شدم. فهمیدم خیلی از کسانی که نگران بیکاری‌شان بودم سر کار هستند و نه خودشان خبر دارند و نه من می‌دانستم. معاون رییس خواص‌الدوله هم اعلام کرد که دکتر ابراهیم یک کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داده و قرار است یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود و پیش‌قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. خبر خوبی‌ست. با تعریف اشتغالی که معاون خواص‌الدوله در امور سر کار گذاشتن عوام می‌گوید هم همخوانی دارد و باعث اشتغال بقیه بیکاران می‌شود. آقای سردار در ادامه سفرهایش برای اشک شوق ریختن از حمایت‌های عوام از طرح جدید به مشهد رفت و اعلام کرد با حمایت دکتر ابراهیم و محمدباقر و غلامحسین احمد، خواص‌الدوله امور داخله و یک‌یک خواص‌المله‌ها در حال ادامه کار هستند. موفق هم می‌شوند. تاریخ معمولا خوب نشان داده است و الان فرصت خوبی‌ست که آقای سردار و خواص هم به خوبی به تاریخ نشان بدهند. چقدر هم خوب است که آقای سردار در این هوای زیبای اردیبهشتی می‌تواند به شهر‌های مختلف سر بزند تا شاهد حمایت عوام از خودش و طرحش باشد. روحیه‌اش بالا می‌رود و آب و هوایش هم عوض می‌شود.

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصویری از یکی از آبجی‌های روس‌مان دیدم که گویا برای سفر به ایران آمده و سیصد دلار آمریکا را داده و کلی پول ایرانی گیرش آمده بود. حجم پول‌ها آنقدر زیاد بود که همه را بغل کرده و اضافاتش را هم توی کیسه‌های پلاستیکی گذاشته بود. عوام آمریکایی اگر بفهمند بابت سیصد دلار باید اینقدر پول ایرانی بدهند متوجه وخامت اوضاع کشورشان می‌شوند. اصلا خواص آمریکایی این بساط سرکوب دانشجویان را راه انداخته‌اند که حواس عوامشان از اوضاع بد اقتصادی پرت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی