تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
در خاورمیانه چه خبر است

افزایش شمار قربانیان و تنش در مرز لبنان

در چهل و ششمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه از جمله حمله به بیمارستان‌ها و مدارس توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۷۹۹
۰۸:۴۹ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ شمار قربانیان غزه از ۱۴ هزار نفر گذشت

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد چهل و ششممین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۴۵/ شمار قربانیان غزه از ۱۴ هزار نفر گذشت

به نقل از شبکه الجزیره، دولت غزه می‌گوید از ۷ اکتبر بیش از ۱۴۱۲۸ فلسطینی از جمله حداقل ۵۶۰۰ کودک و ۳۵۵۰ زن کشته شده‌اند. همچنین بیش از ۳۳۰۰۰ نفر در درگیری میان حماس و اسرائیل مجروح شده‌اند.

ساعت: ۲۰:۰۱/ بورل: تشکیل یک کشور فلسطینی تضمینی برای امنیت اسرائیل است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در دیدار ویدئو کنفرانسی با وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گفت «بهترین تضمین برای امنیت اسرائیل، ایجاد یک کشور فلسطینی است.»

به نقل از یورونیوز، بورل تاکید کرد که اسرائیل نباید بعد از پایان درگیری نوار غزه را اشغال کند و کنترل این سرزمین باید به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه دیگری با خبرگزاری رویترز نیز هشدار داد که اتحادیه اروپا به دلیل اتهامات مربوط به جانبداری از اسرائیل و اتخاذ استاندارد‌های دوگانه در مورد جنگ غزه، با خصومت فزاینده‌ای از سوی جهان اسلام و فراتر از آن مواجه است.

جوزپ بورل گفت که بیم آن دارد که چنین خصومت‌هایی به کاهش حمایت‌های دیپلماتیک کشور‌های «جنوب جهانی» از اوکراین منجر شود و همچنین مزیت اتحادیه اروپا در توافق‌های بین‌المللی برای اتکا به بند‌های حقوق بشری را تضعیف کند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ شمار قربانیان غزه از ۱۴ هزار نفر گذشت

ساعت: ۱۹:۳۸/ سی‌ان‌ان: ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد می‌شوند

به نقل از تسنیم، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که طبق توافق آزادی زندانی بین حماس و اسرائیل، ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد می‌شوند.

این رسانه آمریکایی امروز سه‌شنبه نوشت که توافق آزادی اسرا خواستار آزادی ۵۰ اسیر زن می‌شود که نیرو‌های فلسطینی روز ۷ اکتبر آن‌ها را به اسارت گرفتند.

بر اساس این گزارش در قبال آزادی این تعداد اسیر، یک وقفه ۴ تا ۵ روزه در جنگ ایجاد و به ازای آزادی هر اسیر سه زندانی فلسطینی آزاد می‌شوند.

ساعت: ۱۷:۵۵/ شورای امنیت سازمان ملل باید به وظایف خود عمل کند

سامح شکری، وزیر خارجه مصر به «العربیه» گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید به وظایف خود در رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه عمل کند.

ساعت: ۱۶:۲۲/ ادامه تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌الله

در حالی که ارتش اسرائیل سه‌شنبه، ۳۰ آبان اعلام کرد که آژیر‌های خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمده است، حزب الله از هدف‌قراردادن خانه محل تمرکز سربازان اسرائیلی در المطله خبر داد.

به نقل از العربیه، طبق بیانیه حزب‌الله در «تلگرام» این خانه مستقیما هدف قرار گرفت.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که بمباران متناوب اسرائیل، حومه علماالشعب، لبونه و جبل العلام در جنوب لبنان را هدف قرار داد و دو خبرنگار و یک غیرنظامی در بمباران اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان با اسرائیل، کشته شدند.

این خبرگزاری بدون بیان جزئیات بیشتر افزود که این حادثه درمنطقه طیرحرفا - الجبین در یک مایلی مرز با اسرائیل رخ داده است. بر اساس همین گزارش در حمله هوایی اسرائیل به روستای کفرکلا در چنوب لبنان، یک زن ۸۰ ساله کشته و نوه‌اش زخمی شد که در بیمارستان دولتی مرجعیون تحت درمان است.

از سوی جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش با «چالش‌های جدی در سطوح مختلف» مواجه است و تنش‌ها و بمباران‌های متقابل در هر دو طرف مرز با اسرائیل، تأثیر منفی بر نهاد‌های دولتی لبنان از جمله ارتش می‌گذارد.

ساعت: ۱۴:۰۲/ دو خبرنگار المیادین در جنوب لبنان

به نقل از تسنیم، دو خبرنگار المیادین در اثر حمله اسراییل به جنوب لبنان کشته شدند. فرح عمر، خبرنگار و ربیع المعماری عکاس شبکه المیادین در خط مرزی جنوب لبنان بودند.

ساعت: ۱۲:۰۵/ ۱۰۰ هزار سرباز اسرائیلی در مرز لبنان

به نقل از ایسنا، در اقدامی بی‌سابقه که می‌تواند ثبات در منطقه را تغییر دهد، ارتش اسرائیل ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز با لبنان مستقر کرده است.

این گزارش توسط مقامات صهیونیستی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال تایید شده است؛ گزارشی که نگرانی جدی برای امنیت منطقه ایجاد می‌کند و می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای به همراه داشته باشد.

مقامات اسرائیلی به روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفتند که ارتش این رژیم ۱۰۰ هزار سرباز در مرز اراضی اشغالی با لبنان مستقر کرده است. این گزارش همچنین حاکی از احتمال تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان است.

ساعت: ۱۱:۳۲/ ارتش اسرائیل جبالیا را محاصره کرد

ارتش اسرائیل مدعی شد که محاصره جبالیا در غزه را کامل کرده و برای مرحله بعدی آماده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای ادعا کرد که در روز گذشته به ۲۵۰ هدف حماس از جمله سه تونل در منطقه جبالیا حمله کرده و ده‌ها مبارز فلسطینی را کشته است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ارتش اسرائیل جبالیا را محاصره کرد

ساعت: ۱۰:۱۳/ برای کمک به مردم فلسطین باید از ظرفیت مجمع عمومی سازمان ملل بهره برد

ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد جنایات جنگ اسرائیل گفت: برای کمک به مردم فلسطین در این شرایط ناگوار، باید بهره‌مندی از ظرفیت مجمع عمومی تکرار شود.

ساعت: ۰۹:۵۹/ کشته‌شدن ۱۷ فلسطینی در حملات اسرائیل

به نقل از العربیه، رسانه‌های فلسطینی، صبح سه‌شنبه ۳۰ آبان اعلام کردند که در جریان بمباران یک منزل در اردوگاه «النصیرات» توسط جنگنده‌های اسرائیلی، ۱۷ نفر از جمله شماری زن و کودک کشته شدند.

ارتش اسرائیل هم در بیانیه‌ای کوتاه در «تلگرام» مدعی شد که آژیر خطر در منطقه «نتیف هعسراه» در نزدیکی نوار غزه به صدا در آمد. بیانیه جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از ارتش این کشور نیز گزارش داد که یک سروان و یک استوار اسرائیلی طی درگیری‌های روز گذشته در شمال غزه کشته شدند. طبق این گزارش، شمار نظامیان کشته‌شده اسرائیلی از آغاز حمله زمینی به غزه، به ۶۸ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت غزه هم اعلام کرد که تانک‌های ارتش اسرائیل همچنان بیمارستان اندونزی در شمال غزه را محاصره کرده‌اند. این وزارتخانه گزارش داد که ژنراتور‌های بیمارستان با بکارگیری روغن خوراکی در حال کار هستند.

طبق گزارش مذکور، پس از حمله خونین اسرائیل به بیمارستان اندونزی، ۲۰۰ بیمار با هماهنگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از این بیمارستان به جنوب غزه منتقل شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ قطر حملات به بیمارستان اندونزی را محکوم کرد

ساعت: ۰۸:۵۵/ تعداد کشته‌های اسرائیل در غزه به ۶۸ نفر رسید

دو سرباز اسرائیلی دیگر در درگیری در غزه کشته شدند. ارتش اسرائیل دو سرباز دیگر را که در نبرد در نوار غزه کشته شدند، به نام‌های کاپیتان آرنون موشه آبراهام بنونیستی واسپی، ۲۶ ساله، و گروهبان ستاد، ایلیا سنکین، ۲۰ ساله شناسایی کرد.

به گفته ارتش اسرائیل، پنج سرباز دیگر نیز در درگیری‌ها به شدت مجروح شدند.

از زمان آغاز تهاجم زمینی در غزه تاکنون حداقل ۶۸ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

ساعت: ۰۸:۲۹/ قطر حملات اسرائیل به بیمارستان اندونزی در غزه را محکوم کرد

دولت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله مرگبار اسرائیل را که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر و زخمی شدن تعداد زیادی در بیمارستان شد، به شدت محکوم می‌کند.

به نقل از شبکه الجزیره، این حمله «نقض آشکار قوانین و توافق‌های بین‌المللی» است.

وزارت خارجه قطر روز دوشنبه درخواست خود را برای تشکیل کمیته بین المللی برای بررسی جنایات ادعایی ارتکاب شده توسط نیرو‌های اسرائیلی علیه غیرنظامیان در نوار غزه تجدید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی