تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...

ادعای پوتین؛ دشمن می‌خواست روسیه غرق در خون شود

پس از جنگ داخلی در روسیه و پیشروی گروه مزدور واگنر (گروهی که روسیه آن را ساخت) تا نزدیکی‌های مسکو و وحشت در کرملین، ولادیمیر پوتین که حالا وجهه‌اش خدشه‌دار و قدرتش متزلزل شده مدعی شد که دشمنان می‌خواستند روسیه غرق در خون و درگیر جنگ داخلی شود.

کد خبر: ۱۵۱۷۸۱
۰۹:۵۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

ادعای پوتین؛ دشمن می‌خواست روسیه غرق در خون شود

دیدارنیوز: رئیس جمهوری روسیه: هر گونه باج‌گیری و تلاش برای ایجاد ناآرامی‌های داخلی در روسیه محکوم به شکست است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با قدردانی از استقامت، همبستگی و میهن‌دوستی مردم کشورش طی روز‌های اخیر، تاکید کرد که هرگونه تلاش برای ایجاد مشکلات داخلی در روسیه، محکوم به شکست است.

پوتین با اظهار این‌که دشمنان می‌خواستند روسیه غرق در خون و درگیر جنگ داخلی شود، اما در رویکرد‌های خود دچار خطای محاسباتی شدند، تاکید کرد که هر گونه باج‌گیری یا تلاش‌هایی برای ناآرام کردن جبهه داخلی روسیه شکست خورده است.

به نقل از العربیه، پوتین، طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «دوستان عزیزم... شهروندان روسیه؛ از استقامت، همبستگی و میهن‌دوستی شما متشکرم. این همبستگی نشان داد که هرگونه باج‌گیری و تلاش برای ایجاد ناآرامی‌های داخلی، محکوم به شکست است.»

رئیس جمهوری روسیه با اظهار این‌که غرب و اوکراین می‌خواهند در روسیه جنگ داخلی شود، تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی روس در محافظت از روسیه در برابر فروپاشی وفادار بوده و مانع از خونریزی و خیانت شورشیان مسلح به وطنشان شدند.

او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت نیرو‌های واگنر فرصت دارند یا با وزارت دفاع روسیه قرارداد امضا کنند یا به بلاروس بروند.

همزمان با اعلام احداث اردوگاه‌هایی در خاک بلاروس در مجاورت با خاک اوکراین به‌منظور استقرار نیرو‌های واگنر، رسانه‌های روسیه گزارش کردند که یگان‌هایی از گروه واگنر با تسلیحات و جنگ‌افزار‌های خود به بلاروس منتقل شدند.

پیشتر رسانه‌های رسمی روسیه، اعلام کرده بودند که پوتین، دو روز پس از خنثی‌سازی شورش مسلحانه گروه شبه‌نظامی «واگنر»، «بیانات مهمی» را ایراد خواهد کرد.

نشست امنیتی

خبرگزاری «تاس» به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین آورده بود: «امشب (دوشنبه) در انتظار بیانات ولادیمیر پوتین از کرملین هستیم.»

رسانه‌های روسیه همچنین اعلام کردند که پوتین نشست مشترکی را با وزرای دفاع، کشور و مدیر امنیت فدرال روسیه منعقد کرده است که هنوز اطلاعی از خروجی این نشست در دست نیست.

تهدید به بمب‌گذاری در مسکو

در ادامه تحولات روسیه و پیش از سخنرانی پوتین، خبرگزاری «تاس» روسیه شامگاه دوشنبه در پی تهدید‌هایی مبنی بر بمب‌گذاری در برج اوستانکینو در پایتخت روسیه و تخلیه فوری کارکنان و بازدیدکنندگان آن، اعلام کرد که دستگاه امنیتی روسیه پس از انجام بررسی‌های لازم هیچ‌گونه تهدیدی در برج تلویزیونی اوستانکینو در مسکو نیافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی