تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
انتقاد نماینده چابهار از دولت ابراهیم رئیسی

چگونه برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟!

سعیدی، نماینده چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: روزی از همین تریبون مرغ ۲۵ هزار تومانی را نشان ناتوانی مدیران دولت وقت می‌دانستیم حالا چگونه در برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟! یک سوم سرانه مصرف گوشت سفید در کشور کاهش یافته و مسئولان دولتی از شگفت زدگی مقامات خارجی از سرعت قطار اقتصاد دم می‌زنند، اما کاش از مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و روستا‌ها سوال می‌کردند.

کد خبر: ۱۵۰۹۹۰
۱۳:۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

سعیدی: چگونه برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟!

دیدارنیوز: معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز و طی نطق میان دستور ضمن آرزوی طول عمر برای رهبر انقلاب گفت: آزمایش موشک فتاح نشان دهنده توانمندی فرزندان ملت است و دشمنان بدانند راه حاج قاسم ادامه دارد.

وی افزود: بار‌ها و بار‌ها از این تریبون درد‌های بی پایان مردم استان سیستان و بلوچستان گفتم، اما امروز می‌خواهم از جذابترین و بکر‌ترین سواحل آن بگویم از مناظر طبیعی سواحل مکران، کوه‌های مینیاتوری چابهار، تالاب لیپار با رنگ‌های سحرآمیزش و بندر گواتر، ساحل درک، صخره‌های جلبک‌پوش، دشت کهیر، تالاب لیپار، نیک شهر و قصر قند و از بزرگی مردمی که رنج بسیار تحمل می‌کنند، اما خم به ابرو نمی‌آورند و از محضر زنان و مردان دشتیاری بزرگ و کهیر می‌توان درس انسانیت و نوع دوستی آموخت و این مردم شایسته خدمات بیشتر هستند.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس ادامه داد: از تلاش‌های بخش‌های مختلف نظام برایی آبرسانی و توسعه بازارچه‌های مرزی تشکر می‌کنم، اما هنوز در چابهار به عنوان نقطه قانونی مکران در کنار اقیانوس مردم هفته‌ای یک روز آب دارند و مردم روستا‌ها از آب سقایی هم محروم هستند و ۵۸ روستای بخش مرکزی چابهار شاخص صفر درصدی دسترسی به آب شرب را تجربه می‌کنند.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: تکمیل پروژه‌های آبرسانی و سد‌های منطقه نظیر ۱۸ روستایی سدخیرآباد نیک شهر و اصلاح تعرفه‌های آب و برق در نیک شهر و قصرقند ضرورت دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از وضعیت بهداشت و درمان منطقه گفت: فاجعه تلخ هفته گذشته در قتلگاه بیمارستان چابهار و نوزادان سیستان و بلوچستانی از وزیر بهداشت می‌خواهم ضمن برخورد با متخلفان اقدام عاجل برای تکمیل بیمارستان انجام دهند.

سعیدی تصریح کرد: در دولت قبل که همه چیز را به کدخدا گره زده بود شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم، اما در این دولت هم تورم کالا‌های اساسی سفره مردم را کوچک کرده و روزی از همین تریبون مرغ ۲۵ هزار تومانی را نشان ناتوانی مدیران دولت وقت می‌دانستیم حالا چگونه در برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟ یک سوم سرانه مصرف گوشت سفید در کشور کاهش یافته و مسئولان دولتی از شگفت زدگی مقامات خارجی از سرعت قطار اقتصاد دم می‌زنند، اما کاش از مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و روستا‌ها سوال می‌کردند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: در ۸ مهر ۱۴۰۱ فاجعه‌ای خونین در زاهدان رخ داد که سیمای استان را برای همیشه دگرگون کرد و ده‌ها مسلمان که برای نماز در مصلای زاهدان جمع شده بودند بی گناه شهید شدند و رهبری نظام با اعزام هیئتی ضمن محکومیت این جنایت دستوراتی صادر کردند و فکر نکنید با گذشت زمان غم مردم کاهش پیدا می‌کند بلکه محاکمه شفاف عاملین و عامرین این جنایت مطالبه مردم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی