تیتر امروز

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟
گفت و گوی دیدار با یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کلینیک ترک بی حجابی

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟

خبر راه اندازی کلینیک ترک بی حجابی دلیل گفت و گوی دیدارنیوز با زهرا نژاد بهرام فعال سیاسی اصلاح طلب شد. او معتقد است: راه‌اندازی کلینیک برای درمان جسم انسان است نه روح و اعتقادات مردم.
محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود
واکاوی چرائی عدم توسعه در ایران در گفت‌وگوی دیدار با مدیر مسئول ماهنامه آگاهی نو

محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود

اهمیت موضوع عدم توسعه در ایران بهانه گفت و گو با محمد قوچانی، روزنامه نگار شد؛ او معتقد است: در هر کشوری تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی شود.
لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...

پاسخ آموزش‌وپرورش درباره آمار نگران‌کننده آبخوری مدارس دولتی

آموزش و پرورش درباره وضعیت نگران‌کننده آب لوله‌کشی، سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس دولتی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

کد خبر: ۱۵۰۶۹۰
۱۲:۵۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

پاسخ آموزش‌وپرورش درباره آمار نگران‌کننده آبخوری مدارس دولتی

دیدارنیوز: در گزارشی با عنوان «آمار نگران‌کننده وضعیت آب لوله‌کشی، توالت و آبخوری در مدارس دولتی کشور» به وضعیت نامناسب مدارس دولتی عادی در برخی شاخص‌ها پرداختیم.

در این گزارش براساس آمار ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱، به برخی محرومیت‌های مدارس اشاره شده بود؛ براساس این آمار از مجموع ۱۰۶.۴۹۱ مدرسه دولتی در کل کشور ۹۱.۲۹۲ مدرسه فاقد پایگاه تغذیه سالم هستند.

همچنین از مجموع ۱۰۶.۴۹۱ مدرسه دولتی در کل کشور:

۷۰۱۷ مدرسه (۱۱.۱۹ درصد) فاقد آب آشامیدنی لوله‌کشی شهری یا روستایی.

۱۵۲۶۵ مدرسه (۲۴.۳۵ درصد) فاقد آبخوری مجزا از روشویی.

۵۲۶۸ مدرسه (۸.۴ درصد) فاقد چشمه توالت.

۱۱۸۵۷ مدرسه (۱۸.۹۱ درصد) فاقد سیستم دفع بهداشتی فاضلاب.

۱۰۳۶۱ مدرسه (۱۷.۹۴ درصد) فاقد دستشویی/ روشویی.

۱۸۰۹۴ مدرسه (۲۸.۸۶ درصد) فاقد لوله‌کشی صابون مایع.

۵۲۴۷۲ مدرسه (۸۳.۶۹ درصد) فاقد اتاق بهداشت مجزا شده.

هم‌اکنون آموزش و پرورش با ارسال مطلبی، توضیحاتی در این رابطه ارائه کرده که به این شرح است:

در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری به تاریخ ۱۴۰۲.۳.۲ با عنوان «آمار نگران‌کننده وضعیت آب لوله‌کشی، توالت و آبخوری در مدارس دولتی» پاسخدفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش را به استحضار می‌رساند: وزارت آموزش و پرورش باتوجه به برنامه‌های سالیانه درخصوص پیشگیری و کنترل اپیدمی بیماری‌ها از جمله: کرونا ویروس عملکرد مناسبی داشته و سعی شده به رسالت اصلی خود که امر اطلاع‌رسانی و آموزش‌های مناسب برای دانش‌آموزان، اولیاء و کارکنان آموزش و پرورش است، جامه عمل بپوشاند.

از طرفی منتقدان می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معاونت‌های استان از فرآیند خدمات متعددی که از طرف وزارت آموزش و پرورش در جهت ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان و فضا‌های آموزشی–بهداشتی، ایجاد و تجهیز اتاق بهداشت، رشد ۸.۵ درصدی که در دولت سیزدهم داشته مطلع شوند.

آمار‌های ارائه شده مربوط به سال‌های گذشته است که در سال‌های اخیر با همکاری ستاد فرمان امام (ره) و مجمع خیرین اقداماتی جهت رفع چالش‌های مذکور صورت گرفته است.

اما درخصوص موضوع نیاز مدارس به نیروی متخصص سلامت معروض می‌دارد، موضوع کمبود نیروی متخصص مراقب سلامت در مداس به دلیل اتخاذ سیاست‌های انقباضی در گذشته و بازنشستگی‌های قانونی و تدریجی نیرو‌های موجود و عدم صدور مجوز جذب و جایگزین از واقعیات انکارناپذیر مدارس است که موجب اعتراض اولیاء دانش‌آموزان، مدیران مدارس و نمایندگان مردم در رسانه‌های عمومی است.

در حال حاضر مدارس کشور نسبت به شاخص حداقلی طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت متبوع (معیار یک به ۴۸۰؛ یعنی اختصاص یک مراقب سلامت به ازای هر ۴۸۰ دانش‌آموز) با کاهش قریب به ۲۰ هزار نیروی متخصص ذیربط بهداشت و سلامت دانش‌آموزان مواجه است، لذا این دفتر تأیید می‌کند که در حال حاضر موضوع مراقبت از سلامت دانش‌آموزان و ارتقای شاخص‌های سلامت در مدارس با توجه به شرایط زیست بوم جدید و کمبود نیروی متخصص سلامت از چالش‌های جدی و اساسی مدارس است.

اگرچه آموزش و پرورش در این جوابیه اعلام کرده است: در سال‌های اخیر با همکاری ستاد فرمان امام (ره) و مجمع خیرین اقداماتی جهت رفع چالش‌های مذکور صورت گرفته، اما به طور مستند و با ارائه آمار مشخص نکرده است در هر یک از شاخص‌های فوق، هم‌اکنون چه وضعیتی وجود دارد.

به تازگی یوسف نوری؛ وزیر سابق آموزش و پرورش گفته بود: حدود ۱۳ هزار مدرسه، سرویس بهداشتی و آبخوری نداشتند که با کمک خیّران، وضعیت ۷ هزار مدرسه اصلاح شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی