تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
ماجرای پرابهام پاداش ریاست‌جمهوری

تیم ملی، فدراسیون و سلاطین سکه!

تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتایج خوبی نگرفت و سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی با هدایت کی‌روش برابر انگلیس رقم خورد؛ با این حال برای این تیم و فدراسیون ناکام، پاداش جنجالی و بحث‌برانگیز ۶۰۰ سکه در نظر گرفته شده که حالا خبرساز شده و مشخص نیست کی گرفته و کی نه!

کد خبر: ۱۵۰۲۵۸
۱۳:۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

تیم ملی، فدراسیون و سلاطین سکه!

دیدارنیوز: «انتظار می‌رود مقامات وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال هر چه سریع‌تر در این زمینه شفاف‌سازی لازم را صورت دهند.»

علی ولی‌اللهی در روزنامه اعتماد نوشت: «ابتدا برخی رسانه‌ها به صورت مبهم از توزیع تعداد زیادی سکه در ایام جام جهانی بین اعضای تیم ملی فوتبال و کادرفنی و دیگران خبر دادند. سپس در یک برنامه تلویزیونی به وضوح از کلمه ۶۰۰ سکه یاد شد. در همان مقطع برخی مقامات فدراسیون فوتبال با تکذیب نصفه‌ونیمه خبر بر ابهام ماجرا افزودند. مثلا نبی، نایب‌رییس فدراسیون فوتبال با پذیرفتن اینکه سکه‌هایی در کار بوده، گفت: به هیچ عنوان عدد اعلام شده صحت ندارد!

تکذیب نبی زیاد طول نکشید، چون محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی در زمان جام جهانی و مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی اظهارات نبی را نقض کرد. او گفت: «خدمت آقای رییس‌جمهور رسیدیم و پاداشی به مناسبت حضور تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی پرداخت شد. بعد از این مراسم تیم ملی عازم قطر شد. ۱۰ و ۵ سکه به اعضای تیم ملی داده شد و در واقع این سکه‌ها قبل از سفر تیم ملی در همان اتوبوس بین اعضای تیم ملی توزیع شد. در واقع این سکه‌ها بین اعضای تیم ملی تقسیم شد.» این ادعا در شرایطی صورت گرفت که علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون پیش از این گفته بود، چون بعد از دیدار بچه‌های تیم ملی با رییس‌جمهور فرصت بازگشت به خانه برای ملی‌پوشان فراهم نبود سکه‌ها بعد از بازگشت تیم از قطر به آن‌ها داده شد! حرفی کاملا مغایر با اظهارات معتمدکیا.

اما معتمدکیا در همان برنامه در پاسخ به این سوال که چه کسانی سکه گرفتند، گفت: «عرض کردم بازیکنان تیم ملی ۱۰ سکه، بعضی اعضای کادر فنی ۱۰ و بقیه اعضای کادر تیم ملی ۵ سکه دریافت کردند. برخی اعضا ۱۰ سکه و بقیه ۵ سکه گرفتند. لیست این نفرات را ندارم و تقسیم‌بندی به این شکل بود که صورت گرفت. اطلاع دارم که رییس فدراسیون فوتبال این سکه‌ها را دریافت نکردند، اما از جزییات آن به این صورت اطلاع ندارم.»

پاسخ معتمدکیا یک ابهام بسیار جدی به وجود آورد، چراکه اعضای تیم ملی مشخص هستند، اما هیچ کس نمی‌داند منظور معتمدکیا از «بعضی اعضای کادر فنی» و «بقیه اعضای کادر فنی» که معتمدکیا بین آن‌ها تفاوت گذاشته، چیست! به صورت واضح سوال این است که آن «بقیه‌ای» که به عنوان پاداش سکه گرفتند چه کسانی هستند؟

چنین وضعیتی آن هم در شرایط سخت اقتصادی مردم را نسبت به این مساله حساس کرده است. مخصوصا که افکار عمومی این پاداش سکه‌ای که رقمی میلیاردی را دربرمی‌گیرد، کنار آن پاداش ۲۰ هزار یورویی که پیش از این رسانه‌ای شده بود و ماجرای حواله خودرو گذاشتند و از خودشان سوال کردند بابت کدام عملکرد چنین پول‌هایی از بیت‌المال پرداخت شده؟ خوردن ۶ گل از انگلیس یا باخت برابر امریکا و حذف در دور مقدماتی؟ آیا منظور از این بقیه که معتمدکیا می‌گوید اعضای هیات رییسه هستند که برای خودشان پاداش ۲۰ هزار دلاری و پول توجیبی دو هزار دلاری مصوب کرده بودند؟ یا آدم‌هایی بی‌نام‌ونشان در فدراسیون فوتبال رفت‌وآمد دارند که می‌توانند ۵ سکه پاداش بگیرند؟

ابهامات به این موارد هم ختم نمی‌شود. اینکه به عنوان مثال تیم ملی دو مدیا آفیسر، یکی ایرانی و یکی خارجی داشت و هر دو هم پاداش دلاری و هم سکه‌ای گرفتند، عجیب است، مخصوصا وقتی بدانیم همین اعضای هیات رییسه در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم تاکید کرده بود مدیر رسانه‌ای تیم ملی همین که از برند چنین جایگاهی بهره‌منده می‌شود، کافی است و نیازی به دریافت پاداش ندارد! اما حالا هم خودشان پاداش‌های خاص می‌گیرند هم هر کسی که به نحوی با آن‌ها نشست و برخاست دارد.

پول‌هایی که به عنوان پاداش در ایام جام جهانی خرج شده می‌توانست حداقل بخشی از مشکلات فدراسیون را حل کند، اما مقامات فدراسیون ترجیح دادند با تقسیم آن صرفا جایگاه خود را مستحکم کنند. در تمام این موارد هم مقامات فدراسیون صرفا با گفتن این جمله که مهدی تاج پاداش نگرفته یا پاداش خود را پس فرستاده قصد تاثیرگذاری روی افکار عمومی و مبری کردن رییس فدراسیون را دارند درحالی که در سنوات قبل هم عودت پاداش یا قبول نکردن هدایا امری مسبوق به سابقه بوده. از زمان محمد دادکان تا همین اواخر که عزیزی‌خادم بی‌خیال گرفتن پاداش صعود به جام جهانی شد ولی هیچ وقت به این شکل به عنوان یک دستاورد به خورد مردم داده نشد.

به هر حال انتظار می‌رود مقامات وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال هر چه سریع‌تر در این زمینه شفاف‌سازی لازم را صورت دهند. اینکه مدیر رسانه‌ای تیم ملی می‌گوید لیست دریافت‌کنندگان سکه‌ها را ندارد و دقیقا نمی‌داند چه کسانی سکه گرفتند یا اینکه فدراسیون می‌خواهد خودش را از این مساله مبری کند، قابل قبول نیست.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی