سردارنعمت الله باقری امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در جلسه هیات اندیشه ورزان سازمان بسیج رسانه خوزستان، با قدردانی از زحمات این سازمان و اقدامات سازنده آن، اظهارکرد: رسانه باید در بحث امیدآفرینی اقدامات خوبی داشته باشد و رسانه میتواند این مهم را انجام دهد.
دیدارنیوز - سرویس خوزستان: سردارنعمت الله باقری ادامه داد: همیشه مقام معظم رهبری در پایان فرمایشات خود بحث امیدآفرینی را مطرح می کند زیرا دشمن امروز همه ابزار رسانه ای خود را به کار گرفته است تا یأس و ناامیدی را در جامعه ما حاکم کند و میخواهد بین مردم، مسئولان، دولت و نظام فاصله و جدایی بیاندازد تا در نهایت به آنچه مدنظر خود است، دست پیدا کند.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در این جنگ، دشمن به دنبال تردید در ارزش، آرمان و هنجارهای انقلاب اسلامی به مردم ما و تزریق آرمان، ارزش و هنجارهای خود به مردم است و میخواهد منافع خود را در ایران تأمین کند که در این راستا نیز یکی از اقدامات رسانه این است که در بحث امیدآفرینی ورود کند. رسانه زبان ارتباط بین دولت و مردم و همچنین پیشرفت و مردم است. اگر رسانه این ها را به مردم نگوید، کسی نمی تواند این موارد را به مردم بگوید. در بحث دفاعی و موشکی ایران، دشمن به هیچ عنوان نمیتواند هیچ کاری انجام دهد و حرفی بزند زیرا ما توانمندیمان را به رخ دشمن کشیدهایم و نیاز است با توجه به توانمندی که در سایر حوزهها داریم، اقدامات لازم را نیز در بخشهای از جمله رسانهای داشته باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی تور رسانهای و تأثیر آن در نشان دادن اقدامات گروههای جهادی در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد تورهای رسانهای فراخوان داده شود تا در بحث محرومیتزدایی اقدامات سازندهای صورت بگیرد. ضمن این که ما به ایجاد همدلی بین رسانهها و عدم حصارکشی بین رسانهها اعتقاد داریم ومعتقدیم نباید هیچ فاصلهای بین رسانهها وجود داشته باشد. هیچ کار مخفی نیز نداریم و باید خدمات نظام نشر داده شود.
باقری با تاکید بر اقدام رسانهها در بحث امیدبخشی و نشان دادن وحدت بین دولت و نظام، ادامه داد: رسانه ها در بحث تحقق شعار سال نیز نقش زیادی دارند و در این راستا میتوان کارآفرینان و حتی فروشندگانی که به سود حداقلی قانع هستند تا به جامعه خدمت کنند را به عنوان الگو به جامعه معرفی کرد. در راستای شعار سال، رسانه باید با مطالبهگری به رفع موانع تولید کمک کند. ضمن این که حتماً باید فضای مجازی وارد کار شود زیرا سرعت انتقال دادههای فضای مجازی بسیار زیاد است. همچنین باید در بحث تخصصی کردن گزارشها رسانهها باید به خوبی ورود کنند و مطالبهگریها تخصصی شود. ضمن این که در جایی که نیاز به نقد مدیران است رسانهها میتوانند ابتدا این کار را با تذکر آغاز کنند و اگر رویه مدیران تغییر پیدا نکرد، میتوانند در مرحله بعد این موضوع را رسانهای کنند.