تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

تراکتور - پرسپولیس؛ اوج حساسیت!

بدون تردید یکی جذاب‌ترین نکات دیدار تراکتور و پرسپولیس، تقابل بهترین‌های لیگ است. ریکاردو آلوز و علیرضا بیرانوند با نمره ۷.۴۲ به صورت مشترک بهترین بازیکنان این فصل از لیگ هستند.

کد خبر: ۱۴۶۱۲۴
۰۹:۳۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

تراکتور - پرسپولیس؛ اوج حساسیت!

دیدارنیوز: در دیداری حساس از هفته بیست‌و‌دوم تراکتور و پرسپولیس به مصاف هم خواهند رفت.

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر روز یکشنبه ۱۴ اسفند با انجام ۴ مسابقه آغاز خواهد شد و در حساس‌ترین بازی از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز، تراکتور به دیدار پرسپولیس خواهد رفت. این بازی با توجه به اتفاقات فصل گذشته و حکم کمیته انضباطی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

۱- پرسپولیس با ۴۲ امتیاز در رده دوم جدول است. این تیم در صورت پیروزی شانس صعود به صدر جدول را دارد. سرخ‌پوشان با شکست در این دیدار امکان دارد به رتبه سوم سقوط کنند.

۲- تراکتور با ۳۶ امتیاز در رتبه پنجم جدول است. این تیم با هر نتیجه‌ای در این هفته از این رده پایین‌تر نخواهد رفت، ولی با برد در این بازی امکان دارد در جایگاه چهارم قرار گیرد و به مدعیان قهرمانی نزدیک شود.

۳- پرسپولیس در این ۶ هفته به ۳ پیروزی، ۲ باخت و یک تساوی دست یافته است. تراکتور در فرم بسیار مطلوبی به سر می‌برد و این روند این تیم را به کسب نتیجه در این مسابقه خوش‌بین می‌کند. تراکتور در ۶ هفته اخیر به ۴ پیروزی و ۲ تساوی رسیده است. این تیم ۷ مسابقه است که شکستی نداشته است.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس بهترین آمار را دارد. پرسپولیس فرصت طلب‌ترین تیم لیگ هم هست و بهترین نرخ تبدیل شوت به گل را به خود اختصاص داده است. تراکتور هم با توجه به عناصر سرزن خود، بهترین تیم در نبرد هوایی است.

۵- تراکتور یکی از بهترین تیم‌های لیگ در دیدار‌های خانگی است این تیم به عنوان میزبان در این فصل شکستی نداشته است. آخرین باخت این تیم در خانه به تقابل فصل گذشته دو تیم در تبریز برمی‌گردد که پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی برنده شد. در ۷ مصاف قبلی دو تیم در تمام رقابت‌ها پرسپولیس ۶ بار برنده شد، ولی در آخرین تقابل این تراکتور بود که در بازی رفت به پیروزی رسید.

۶- تراکتور و پرسپولیس ۲ تیم ممتاز در نیمه دوم بازی‌های این فصل هستند. تراکتور تنها تیم این دوره است که در نیمه دوم مسابقات بازنده نشده و صدرنشین جدول نیمه دوم مسابقات است. پس از تراکتور، پرسپولیس قرار دارد که در این جدول دوم است.

۷- این تقابل علی‌رغم قدمتی تقریباً طولانی در لیگ برتر، هیچ گلزن بالای ۳ گلی ندارد. مهدی سیدصالحی با پیراهن هر ۲ تیم در این مصاف ۳ گل زده است. دیگر گلزن برتر این جدال یک هافبک دفاعی است. کمال کامیابی‌نیا ۳ گل در این بازی زده است. این بازیکن در این مسابقه این شانس را دارد که به تنهایی بهترین گلزن این نبرد شود.

۸- بدون تردید یکی جذاب‌ترین نکات این بازی، تقابل بهترین‌های لیگ است. ریکاردو آلوز و علیرضا بیرانوند با نمره ۷.۴۲ به صورت مشترک بهترین بازیکنان این فصل از لیگ هستند. آلوز رکورددار بیشترین پاس گل و بیرانوند رکورددار بیشترین کلین‌شیت در لیگ است. رضا اسدی با ۸ گل آقای گل لیگ است. بهترین گلزن پرسپولیس یورگن لوکادیاست که مدتهاست از این تیم جدا شده است.

۹- یکی دیگر از نکات جذاب این دیدار، بازیکنان مشترک پرتعداد دو تیم است. رضا اسدی ستاره این فصل تراکتور، دوره قبل در پرسپولیس توپ می‌زد. حامد پاکدل هم در نیم فصل از پرسپولیس به تراکتور پیوست. محمد عباس‌زاده هم دیگر بازیکن تراکتور است که سابقه عضویت در پرسپولیس را دارد. در ترکیب پرسپولیس هم دانیال اسماعیلی‌فر، امید عالیشاه و سروش رفیعی خدمت سربازی خود را در تراکتور گذارنده‌اند. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس قبلاً هدایت تراکتور را بر عهده داشته و محمدرضا عباسی، محمد آقاجان‌پور، مهدی کیانی و هادی محمدی قبلاً شاگرد این مربی بوده‌اند.

۱۰- سعید صادقی و شیخ دیاباته ۲ بازیکن مصدوم هفته‌های اخیر پرسپولیس همچنان شرایط حضور در این بازی را ندارند. در تراکتور هم هادی محمدی و مهدی هاشم‌نژاد به دلیل محرومیت قادر به حضور در این مسابقه نخواهند بود.

۱۱- وحید کاظمی داور این مسابقه خواهد بود. کاظمی با ۸ قضاوت یکی از پرکارترین داور‌های این فصل است. این داور ۲ بازی برای تراکتور سوت زده که در یک بازی استقلال را برده و در یک مسابقه را به فولاد واگذار کرده است. کاظمی تنها قضاوتش در این فصل برای پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن بوده که این تیم یک بر صفر به برتری رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی