تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تنش بین لهستان و روسیه؛ ورشو عذر لاوروف را خواست

پس از تصمیم لهستان مبنی بر ممنوعیت ورود سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به نشست ماه آینده سازمان امنیت و همکاری اروپا، مسکو این اقدام را «بی‌سابقه و غیرقابل قبول» خواند.

کد خبر: ۱۴۰۶۶۳
۱۰:۴۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱

تنش بین لهستان و روسیه؛ ورشو عذر لاوروف را خواست

دیدارنیوز: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم لهستان مبنی بر ممنوعیت ورود وزیر خارجه روسیه به نشست ماه آینده سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در لودز، "بی‌سابقه و غیرقابل قبول" است.

به نقل از راشا تودی، این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه یک روز پس از آن منتشر شد که ورشو تایید کرد که به دلیل تحریم اتحادیه اروپا علیه مقامات روسی، از ورود سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به این نشست جلوگیری خواهد شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «این تصمیم تحریک‌آمیز و بی‌سابقه ورشو که در حال حاضر ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را برعهده دارد، نه تنها باعث بی‌اعتباری کشورش شده بلکه صدمات غیرقابل جبرانی را به کل این سازمان وارد کرده است. لهستان از طریق ریاستش در این نشست، اساس و بنیان سازمان امنیت و همکاری اروپا را به طور کلی نابود می‌کند و چنین حمله غیرقابل قبولی علیه روسیه بیانگر عملکرد ضد و نقیض لهستان درخصوص ریاستش است.»

این وزارتخانه در ادامه افزود: «ورشو و متحدان غربی با اقدامات خود سازمان امنیت و همکاری اروپا را به سمت پرتگاه و نابودی سوق می‌دهند. ما می‌دانیم که علی‌رغم چنین اتفاقات غیرقابل قبولی، تمامی سیاستمداران عاقل دیدگاه روسیه را به اشتراک می‌گذارند.»

همچنین پیش از نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در ژوئیه در بیرمنگام، انگلیس و مقامات این کشور در راستای تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو به دلیل حمله‌اش به اوکراین، از صدور ویزا به اعضای هیئت روسی خودداری کرده بودند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی