تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

سعیدی: ادعای اثر ۱۰ درصدی افزایش قیمت ۴ قلم کالا بر تورم، با الفبای اقتصاد هم‌خوانی ندارد!

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای اثر ۱۰ درصدی افزایش قیمت ۴ قلم کالا بر تورم، با الفبای اقتصاد هم‌خوانی ندارد، گفت: وقتی شما در حوزه روغن ۴۰۰ درصد افزایش قیمت دارید مگر می‌شود که سایر کالا‌ها و خدمات تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کنند؟

کد خبر: ۱۳۰۰۹۵
۱۰:۵۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

سعیدی: یک واقعی‌سازی مناسب درخصوص مشمولان دریافت یارانه نیاز است

دیدارنیوز: نماینده چابهار در مجلس گفت:: آقایان فرموده بودند که اثر تورمی افزایش قیمت روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات بر کالا‌های دیگر تنها ۱۰ درصد است که این با مبنا و الفبای اقتصاد هم‌خوانی ندارد. وقتی شما در حوزه روغن ۴۰۰ درصد افزایش قیمت دارید مگر می‌شود که سایر کالا‌ها و خدمات تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کنند؟ این را خود آقایان هم به نظر من قبول نخواهند کرد.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به این مساله که «اشکالات و ایرادات فراوانی در روند پرداخت یارانه نقدی وجود دارد و اقشار مختلفی از مردم که شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر و همینطور برخی یارانه‌بگیران دارند، یارانه دریافت نکرده‌اند»، گفت: بله، به شدت با این مساله مواجه هستیم که برخلاف آمار ارائه شده به ۹ دهک یارانه پراخت نشده است و نیازمند بازنگری جدی هستیم، مسئولان دولتی هم قول دادند که این را اصلاح کنند. باید تلاش کنیم که یارانه به تمامی کسانی که مشمول شرایط دریافت هستند، پرداخت شود.

وی ادامه داد: در موارد مختلف از کسانی که یارانه‌شان قطع شده یا واریز نشده با دلایل و استدلال‌های مختلفی مواجه هستیم که در مجموع به‌نظر می‌رسد، یارانه بخشی از مردم با ادله غیردقیق حذف شده است که باید رسیدگی شده و یک واقعی‌سازی برای مشخص شدن اینکه چه کسی مشمول دریافت یارانه است، انجام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین اظهار داشت: البته بنده در مصاحبه‌های گوناگون عرض کردم و حتی در صحن علنی هم تذکر دادم به دولت که قرار بود نیاز اساسی سبد غذایی مردم از طریق کالابرگ با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم داده شود و اکنون عملا این موضوع اتفاق نیفتاده است. ما کاملا مصر به این هستیم که دولت مصوبه مجلس را اجرا کند.

سعیدی در رابطه با گرانی قابل توجه در سایر کالا‌ها تحت تاثیر گرانی اخیر ۴ کالای اساسی، گفت: آقایان فرموده بودند که اثر تورمی افزایش قیمت روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات بر کالا‌های دیگر تنها ۱۰ درصد است که این با مبنا و الفبای اقتصاد هم‌خوانی ندارد. وقتی شما در حوزه روغن ۴۰۰ درصد افزایش قیمت دارید مگر می‌شود که سایر کالا‌ها و خدمات تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کنند؟ این را خود آقایان هم به نظر من قبول نخواهند کرد، یعنی نباید مبنا باشد.

وی افزود: این با الفبای اقتصاد همخوانی ندارد و ما شاهدیم که بازار دارد واکنش خودش را به این مساله نشان می‌دهد، در حوزه مسکن، در حوزه کرایه حمل و نقل و دیگر نیاز‌های اساسی جامعه این را می‌بینید که چه اثراتی داشته است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی