تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۵۵

گزارش تصویری: برداشت «انار» از باغات اورامانات کردستان

۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
مساحت باغات انار سروآباد ۳۵۰ هکتار است که از این میزان ۲۸۰ هکتار آن باغات بارور و ۷۰ هکتار غیربارور است. متوسط تولید انار در منطقه اورامانات ۱۸ تن در هر هکتار اعلام شده که میزان پیش بینی تولید انار در سال جاری ۵ هزار تن بوده است. بیشترین میزان برداشت در واحد هکتار در این شهرستان ۳۰ تا ۳۵ تن و مربوط به باغات درجه یک است که شرایط استاندارد، تغذیه مناسب و عملیات به‌باغی در آن رعایت شده است. ارقام انار در شهرستان سروآباد شامل ملس، رباب و ارقام بومی اورامان است که سروآباد در تولید انار از لحاظ سطح و میزان در استان کردستان رتبه اول را داراست. بیشترین مساحت باغات انار و تمرکز این محصول را در روستاهای گواز، بلبر، ژیوار، سلین، رودبار و دلمرز است که بیشترین میزان مصرف انار به صورت تازه خوری و در بازارهای داخلی صورت گرفته و مابقی نیز به صورت آب انار، رب انار، رنگ رزی و دارویی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

 
عکس: فرشید اردلان
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: