تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نیشکر به پویش «ایران سرسبز» پیوست

- معاون وزیر کشاورزی: نیشکر می‌تواند پیشگام نهضت درختکاری در خوزستان شود - دکتر ناصری اعلام کرد: صیانت از محیط‌زیست با کاشت ۴ میلیون نهال

کد خبر: ۱۲۳۲۴۱
۱۱:۵۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

نیشکر به پویش «ایران سرسبز» پیوست

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هدف‌گذاری بیش از دو هزار هکتار نهال‌کاری در واحدهای نیشکری، به پویش ملی «ایران سرسبز» پیوست.

به گزارش  دیدارنیوز خوزستان |به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مسئولین استانی روز چهارشنبه (چهارم اسفند ماه) با کاشت نهال به صورت نمادین، ورود صنعت نیشکر را به پویش «ایران سرسبز» به فال نیک گرفت و آن را گامی مهم در راستای نهضت درختکاری برشمرد.

دکتر مسعود منصور در حاشیه مراسم کاشت نهال، بیان کرد که صنعت توسعه نیشکر ظرفیت بالایی در نهضت درختکاری دارد و می‌تواند در این پویش به صورت ویژه‌ای نقش آفرینی کند.

به گفته او، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می‌تواند با استفاده از زهاب نیشکر، پیشگام نهضت درختکاری در خوزستان شود.

براساس این پویش ملی و به منظور راه‌اندازی یک نهضت فراگیر درختکاری و داشتن ایرانی قوی، به یاد هر شهید هزار درخت در سراسر کشور کاشته می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، پویش مردمی ایران سرسبز را فرصتی دانست تا با حضور اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و حامیان محیط زیست، صنایع و شرکت‌های مختلف فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود.

به گفته او، دبیرخانه شورای امنیت ملی سندی فرهنگی را تحت عنوان سند «شجره طیبه» تدوین کرده که ذیل این سند ۳۰ پیوست پشتیبان وجود دارد که دستیابی به امنیت زیستی و انسجام ملی در احیای سرزمین از مهم‌ترین اهداف پیش‌بینی شده در این سند است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مهم‌ترین مولفه برای داشتن ایران قوی و سرسبز راحفظ آب، خاک و پوشش گیاهی عنوان کرد و گفت: بر اساس این سند که چشم‌انداز ۱۴ ساله دارد، بیش از ۵۰۰ میلیون نهال و بذر در عرصه‌های منابع طبیعی کشور کاشته می‌شود.

صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در حاشیه کاشت نمادین نهال و پیوستن این شرکت به پویش ایران سرسبز، گفت: صنعت نیشکر با کاشت بیش از چهار میلیون نهال توانسته گام مهمی در صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بردارد.

دکتر عبدعلی ناصری با اشاره به طرح‌های متعدد نهال‌کاری در واحدهای نیشکری اظهار کرد که هر سال در روز درختکاری به تعداد نیروهای شاغل در هر کشت و صنعت یک اصله نهال مثمر از جمله نخل و مرکبات کاشته می‌شود.

ناصری ادامه داد: طرح درختکاری در صنعت نیشکر با هدف حفظ محیط زیست، تلطیف هوا و همچنین استفاده از چوب درختان اکالیپتوس برای تولید چوب صنعتی (زراعت چوب) پیگیری می‌شود و با پیوستن این شرکت به پویش ایران سرسبز، نهضت درختکاری دز واحدهای نیشکری با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

با پیوستن صنعت نیشکر به پویش ایران سرسبز، در بیش از ۲ هزار هکتار از واحدهای نیشکری نهال‌کاری انجام می‌شود. این نهال‌ها هم در محیط درونی واحدهای نیشکری و هم محیط پیرامونی، کاشته می‌شوند.

برچسب ها: خوزستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی