سرپرست سازمان عمران شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه سازمان عمران شهری می تواند اقدامات خیلی بالاتر و موثر تری داشته باشد گفت:پروژه هایی که در سطح شهر تاثیر گذار هستند را مد نظر خود قرار داده ایم و می خواهیم فراتر برویم و تولیدات جدیدی داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار دیدارنیوز خوزستان؛ صبح امروز ۲۴ بهمن ماه جمعی از خبرنگاران از سازمان عمران شهرداری بازدید کرده و در جریان میزان تولیدات آسفالت و بُتن گرفتند.
در ادامه این بازدید سعید سعیدی سرپرست سازمان عمران شهری شهرداری اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بخش عمده اقدامات سازمان عمران شهری که یکی از وظایف ذاتی آن است بحث تولید و عملیات آسفالت می باشد که شامل روکش لکه گیری و آسفالت معابر زیر سازی شده است.
وی افزود:سازمان عمران شهری در دیگر حوزه های تولید سازه های بُتنی،ساختمانی و انبیه ای می تواند فعالیت داشته باشد.
سرپرست سازمان عمران شهری در خصوص سه پروژه بزرگ،این سازمان بیان کرد: یکی از پروژه های فعلی پارکینگ ده طبقه طالقانی است که تکمیل آن بر عهده سازمان بوده و در مرحله اجرا قرار دارد.
سعیدی ادامه داد: دومین پروژه این سازمان تکیمل ساختمان هفت طبقه شهرداری اهواز است که در محوطه شهرداری کل می باشد، و چندین پروژه ديگر در سطح شهر است که سازمان عمران شهری در تکمیل آنها فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان عمران شهری می تواند اقدامات خیلی بالاتر و موثر تری داشته باشد تصریح کرد: پروژه هایی که در سطح شهر تاثیر گذار هستند را مد نظر خود قرار داده ایم و جدا از مسائلی که به نوعی ذاتی هستند می خواهیم فراتر برویم و تولیدات جدیدی داشته باشیم.
سرپرست سازمان عمران شهری شهرداری اهواز در خصوص میزان تولیدات روزانه آسفالت بیان کرد:تولید روزانه کارخانه به میزان هر ساعت ۱۰۰ الی ۱۲۰ تُن است و اگر در ۱۰ ساعت تولید آسفالت داشته باشیم چیزی حدود هزار تُن در روز تولید آسفالت داریم.
وی عنوان کرد:در حال حاضر عمده کار سازمان عمران شهری تحویل آسفالت به مناطق هشت گانه است و کارهای لکه گیری و آسفالت مناطق انجام می شود.
سعیدی در خصوص ترمیم نوار های حفاری گفت: نوار های حفاری که در سطح شهر وجود دارد مربوط به سازمان آبفا است که مقرر شده تفاهم نامه ای باید با شهرداری اهواز منعقد شود و تمامی موارد فنی و حقوقی مطرح و این اقدام به شهرداری اهواز واگذار شود.
سرپرست سازمان عمران شهری شهرداری اهواز با اشاره به افزایش قیمت روزانه قیر بیان کرد:قیر ۷۰×۶۰ که از آن برای آسفالت استفاده میشه تُنی ۱۲ میلیون تومان خریداری می شود و این افزایش روزانه قیمت کار ما را دشوار تر می کند.
وی ادامه داد:افزایش قیمت قیر، در نوسانات قیمت آسفالت بسیار تاثیرگذار است ولی به دلیل اینکه هدف ما نهضت آسفالت است،بعضی از منافع سازمان در نظر نخواهیم گرفت و هدف خودمان را ادامه می دهیم.
همچنین در این بازدید مهدی خضری مدیر تولید کارخانه آسفالت شهرداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه کارخانه شامل دو کارخانه آسفالت و یک بتُن است که در حال حاضر کارخانه های آسفالت ظرفیت اسمی ۱۶۰ تن دارد ولی در واقع ۱۰۰ الی ۱۲۰ تُن در آن آسفالت تولید می شود.
وی گفت: کارخانه بتن نیز در ۳۰ متر مکعب در ساعت بتن تولید می کند که از آن برای پروژه های مختلف، آسفالت معابر و لکه گیری های مناطق هشت گانه استفاده می شود.
خضری در پایان تصریح کرد: خط تولید دیگ ای که مربوط به تولید لوازم دیگر از جمله نیمکت،چراغ های پارکی و سطل زباله با چوب های روسی است که برای مناطق هشت گانه استان و فروش آنها به بیرون نیز انجام می شود.
خبر:مریم زنگنه