تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

آمریکا اجازه نمی‌دهد چین به تاثیرگذارترین قدرت جهانی تبدیل شود

آمریکا با توجه به خطر ائتلاف این دو رقیب قدیمی، روز جمعه تاکید کرد که منابع امنیتی و دیپلماتیک خود در منطقه ایندوپاسیفیک گسترش خواهد داد تا در برابر آنچه خود تلاش چین برای گسترش نفوذ خود در نیمی از دنیا و تبدیل شدن به تاثیرگذارترین قدرت جهانی خوانده، مقاومت کند.

کد خبر: ۱۲۱۶۵۵
۱۲:۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

واشنگتن: اجازه نمی‌دهیم چین به تاثیرگذارترین قدرت جهانی تبدیل شود

دیدارنیوز: واشنگتن با توجه به خطری که از جانب ائتلاف میان روسیه و چین احساس می‌کند در تلاش است تا به هر قیمت ممکن از نفوذ پکن در منطقه پاسیفیک بکاهد.

روسیه و چین در هفته گذشته از مشارکت راهبردی بدون حد و مرز میان دو کشور خبر دادند. این بیانیه کامل و دارای جزئیات به معنی تلاش این دو کشور برای تقابل با فشار‌های آمریکا و متحدانش از یک سو و ایجاد یک نظم بین المللی جدید براساس تفسیر‌های تازه‌ای از موضوعاتی مانند دموکراسی و حقوق بشر است.

به گزارش رویترز، آمریکا با توجه به خطر ائتلاف این دو رقیب قدیمی، روز جمعه تاکید کرد که منابع امنیتی و دیپلماتیک خود در منطقه ایندوپاسیفیک گسترش خواهد داد تا در برابر آنچه خود تلاش چین برای گسترش نفوذ خود در نیمی از دنیا و تبدیل شدن به تاثیرگذارترین قدرت جهانی خوانده، مقاومت کند.

در خلاصه راهبرد آمریکا، دولت بایدن اعلام کرده که از جنوب آسیا تا جزایر پاسیفیک به منظور تقویت مواضع بلند مدت و تعهد خود، بر روی این موضوع متمرکز خواهد شد.

در این گزارش با اشاره به چین آمده است: جمهوری خلق چین درحین تلاش برای گسترش نفوذ در منطقه ایندوپاسیفیک و تلاش برای تبدیل شدن به تاثیرگذارترین قدرت جهانی، درحال ترکیب قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و تکنولوژیک خود است.

در بخش دیگری از این راهبرد آمده است: "تلاش‌های جمعی ما طی یک دهه آینده مشخص خواهد کرد که آیا چین در انتقال قوانین و هنجار‌هایی که به سود منطقه ایندوپاسیفیک و دنیا بوده موفق بوده یا خیر. "

همزمانی انتشار این سند با سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه ایندوپاسیفیک بیانگر تاکید واشنگتن برای در اولویت قرار دادن این منطقه است. این درحالی است که واشنگتن با یک تنش جدی دیگر در شرق اروپا با مسکو دست به گریبان است. استقرار بیش از ۱۰۰ هزار نیروی روسی در مرز اوکراین و جدی شدن موضوع حمله روسیه به اوکراین، آمریکا را در شرایط نامناسبی قرار داده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی