تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مذاکرات وین؛ از مخالف سرشناس توافق تا گفتگوی امیرعبداللهیان با لاوروف

نشست روز سه‌شنبه مذاکره کننده ارشد ایران، هماهنگ‌کننده اروپایی گفتگو‌ها و نمایندگان بریتانیا، فرانسه و آلمان برای احیای برجام در حالی برگزار شد که خبری از نتیجه آن تاکنون منتشر نشده است.

کد خبر: ۱۲۱۴۰۲
۰۸:۵۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مذاکرات وین

دیدارنیوز: مذاکرات هسته‌ای ایران در حالی روز سه‌شنبه ۸ فوریه (۱۹ بهمن) بی سر و صدا در وین از سر گرفته شد که ۳۳ تن از اعضای جمهوریخواه سنای آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور نسبت به هرگونه توافق جدید با ایران که به قوانین آمریکا پایبند نباشد، هشدار دادند.

جمهوریخواهان عضو سنا در نامه خود به آقای بایدن نوشته‌اند که اگر دولت او مانع بررسی توافق هسته‌ای با ایران شود، برای بی‌اثر کردن آن تلاش خواهند کرد. آن‌ها همچنین تأکید کرده‌اند که موافقت سنا برای بازگشت به برجام ضروری است.

از سناتور تد کروز که از مخالفان سرشناس توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است به عنوان رهبر سناتور‌های امضاکننده نامه به آقای بایدن نام می‌برند.

در هر حال نشست روز سه‌شنبه مذاکره کننده ارشد ایران، هماهنگ‌کننده اروپایی گفتگو‌ها و نمایندگان بریتانیا، فرانسه و آلمان برای احیای برجام در حالی برگزار شد که خبری از نتیجه آن تاکنون منتشر نشده است.

پیشتر کشور‌های غربی امیدوار بودند که بتوانند در هفته‌های آینده به یک توافق با ایران دست یابند. هیات‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای وین ارزیابی‌های متفاوتی از پیشرفت گفتگو‌ها دارند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که تهران آمادگی رسیدن به «توافق خوب و در چارچوب منافع و حقوق خود» را در اسرع وقت دارد، اما «بدون واقع‌بینی طرف غربی و اقدامات ملموس و واقعی آنها»، سرعت پیشرفت در مذاکرات حاصل نمی‌شود.

او گفت که لغو موثر تحریم‌ها موضوع بسیار مهمی برای ایران است و کشورش در این مسیر به مشورت‌ها و تماس‌های خود با مسکو و سایر طرف‌ها ادامه خواهد داد.

در هر حال سخنان و مواضع طرف‌های مذاکره کننده حکایت از آن دارد که همه احساس فوریت برای رسیدن به توافق دارند.

برچسب ها: مذاکرات وین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی