تیتر امروز

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.
مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

انحصار؛ عامل بزرگ عقب افتادگی خودروسازان

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به لزوم رفع انحصار از صنعت خودروسازی به منظور واقعی سازی قیمت‌ها، گفت: صنعت خودرو با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند جراحی است.

کد خبر: ۱۲۰۸۷۰
۱۱:۲۶ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: امیرحسن کاکایی در خصوص احتمال کاهش قیمت خودرو بعد از نارضایتی‌های اخیر از سطح کیفی محصولات تولیدی خودروسازان، اظهار کرد: احتمال می‌رود قیمت‌ها در این بازار برای مدت کوتاهی کاهش یابند، اما بعد از مدتی، باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

وی افزود: البته این کاهش قیمت به صورت محدود و در ظاهر اتفاق خواهد افتاد و شکی نیست که در بلندمدت با وجود کیفیت پایین خودرو‌های تولیدی، قیمت‌ها رشد قابل توجهی داشته باشند چرا که اقتصاد کشور در حال حاضر بیمار است و صنعت خودرو با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که نیازمند جراحی است.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: با اینکه «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» شعار سال ۱۴۰۰ است، اما در عمل، امسال در صنعت خودرو هیچ اتفاق خاصی در این باره صورت نگرفته و همچنان شاهد موانعی هستیم که راه تولید با کیفیت در این بخش را سد کرده و عزمی جدی برای رفع این موانع وجود ندارد.

وی گفت: تحول در صنعت خودرو زمانی صورت می‌گیرد که موانع تولید رفع شوند و خودروسازان با استفاده از مواد اولیه مرغوب، اقدام به تولید محصولات با کیفیت و متنوع کنند، نه اینکه یک مدل خودرو را چندین سال با همان کیفیت اولیه تولید و با قیمت گزاف به بازار عرضه کنند.

صنعت خودرو

کاکایی با اشاره به مشکلات کنونی صنعت خودروسازی، اذعان کرد: یکی از این مشکلات حاکمیت معیار‌های سیاسی به جای معیار‌های اقتصادی در صنعت خودرو است. اگر مسئولان نگاه اقتصادی به این صنعت داشته باشند تحول در این بخش صورت می‌گیرد چرا که شفافیت در اطلاعات زنجیره تولید، افزایش بهره وری، به کار گیری نیروی انسانی متخصص، حذف واسطه ها، تامین مواد اولیه درجه یک و... از عوامل اصلی افزایش سطح کیفی خودرو‌های داخلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در اینکه قیمت خودرو‌های داخلی هیچ همخوانی با سطح کیفی آن‌ها ندارد، شکی نیست، اما تا زمانی که این صنعت انحصاری است و تغییرات اساسی در این بازار صورت نگیرد، نه خبری از واقعی سازی قیمت‌ها و نه افزایش کیفیت خودرو‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی