تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ساخت استادیوم ۶۴۵ هزار میلیاردی در عربستان!

فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم دارد تا ضمن ساخت چندین استادیوم جدید برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، ظرفیت ورزشگاه‌های خود را نیز افزایش دهد.

کد خبر: ۱۱۶۵۹۹
۱۴:۰۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

ساخت استادیوم ۶۴۵ هزار میلیاردی در عربستان!

دیدارنیوز - شهر جده علاوه بر شاهکار معماری باشکوه خود در ورزشگاه "الجوهرة" و استادیوم باستانی و بازسازی شده "الفیصل"، نماد ورزشی جدیدی خواهد داشت که این نماد، در ساخت یک استادیوم ورزشی با ویژگی‌هایی مدرن به نمایش درآمده است تا از آن در قالب رویداد‌های ورزشی آینده استفاده کرده و حضور قدرتمند این شهر را در این زمینه تقویت کند.

این احتمال وجود دارد که ورزشگاه مرکزی جده در کنار موقعیت استراتژیک خود در پروژه "جده مرکزی" که دیروز ولیعهد محمد بن سلمان طرح کلی و ویژگی‌های اصلی آن را با هزینه کلی راه اندازی کرد، مانند سایر ورزشگاه‌ها نباشد. ۷۵ میلیارد ریال سعودی (۶۴۵ هزار میلیارد تومان) برای توسعه ۵.۷ میلیون متر مربع در نظر گرفته شده است.

این استادیوم که به دریای سرخ مشرف است، باعث زرق و برق و رونق آن می‌شود. شایان ذکر است که ورزشگاه مرکزی جده چهارمین ورزشگاهی است که ساخت آن اخیراً در شمال ریاض اعلام شده است. علاوه بر ساخت ۳ ورزشگاه جدید، چندین زمین تمرین در استادیوم‌های مختلف ایجاد می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز پیش از این و بعد از اعلام آمادگی عربستان سعودی برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ فاش کرد که شاهد ساخت استادیوم‌های جدید در ریاض و دمام و توسعه تعدادی از استادیوم‌های موجود خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود ظرفیت ورزشگاه بین المللی ملک فهد به ۸۰ هزار تماشاگر افزایش یابد. قرار است پیست دو و میدانی حذف و به جایگاه تماشاگران تبدیل شود ضمن اینکه امکانات ورزشگاه و محوطه اطراف آن توسعه یابد.

کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا در نظر دارد یک ورزشگاه بین المللی در شهر دمام با ظرفیت ۴۷۰۰۰ تماشاگر در قالب پرونده میزبانی به همراه استادیوم‌های شاهزاده محمد بن فهد و شاهزاده سعود بن جلاوی در استان شرقی ایجاد کند. ضمن اینکه آن‌ها قصد دارند با حذف پیست دو و میدانی استادیوم مرسول پارک ورزشگاه خانگی النصر، ظرفیت آن را از ۲۵ هزار نفر به ۴۷ هزار نفر افزایش دهد.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی