تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
معاون هلال‌احمر:

زلزله رتبه یکم حوادث از نظر تلفات و خسارات اقتصادی را در کشور دارد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زنگ خطر زلزله سالهاست در ایران به صدا در آمده، گفت: زلزله رتبه یکم حوادث از نظر تلفات و خسارات اقتصادی را در کشور دارد.

کد خبر: ۱۱۵۲۸۴
۱۰:۰۹ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

  زلزله رتبه یکم حوادث از نظر تلفات و خسارات اقتصادی را در کشور دارد

دیدارنیوز: به گزارش معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر، این مطلب را مهراب شریفی سده در پانزدهمین وبینار آموزشی  آنلاین «رفتارشناسی زمان وقوع زلزله و بررسی تطبیقی آخرین توصیه های ایمنی در هنگام و پس از زلزله» از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر که همزمان با مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور برگزار شد، عنوان کرد.
وی در این نشست گفت: آنچه از آمار بر می‌آید، مؤید این واقعیت است که کشور ما انواع حوادث و مخاطرات بسیاری را در کمین خود می بیند و زلزله این مخاطره پر سر و صدا، رتبه یکم از نظر رخداد، تعداد کشته ها و خسارات اقتصادی را به خود اختصاص داده است. این زنگ خطر، سال هاست در تعداد زیادی از شهرهای ما و در مناطق پر خطر از نظر زلزله، به صدا درآمده است.
شریفی سده با اشاره به تلاش های بسیاری که برای افزایش آمادگی جامعه در مواجهه با مخاطرات و به ویژه زلزله انجام شده، افزود: ضروری است که تلاش ها و کوشش های بیشتری به همراه هم افزایی همه ارکان اجتماع انجام شود تا شعار «جامعه ایمن» تحقق یابد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر یکی از فعالیت های قابل توجه برای تحقق جامعه ایمن را مانور سراسری زلزله در مدارس دانست و گفت: هشتم آذرماه، روز مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» است و این روز برای همه دانش آموزان ایران زمین در کنار برنامه های مختلف، همواره سوالاتی درباره چگونگی مواجهه با زلزله به وجود می آورد به طور مثال «بالاخره مثلث حیات یا پناه گیری؟ چارچوب درها، بلی یا خیر؟ فرار، آری یا نه؟ و پرسش های متعدد دیگر.
وی ادامه داد: بنابراین، این وبینار که با همکاری دو اداره پژوهش و آموزش همگانی برگزار شد فرصتی را به وجود آورد تا آخرین توصیه های معتبر درباره «ایمنی در هنگام وقوع زلزله و پس از آن» توسط یکی از مجرب ترین پژوهشگران زلزله بیان شود.
شریفی سده در خصوص امکان حضور همه علاقه مندان در این وبینارها گفت: به منظور سهولت مشارکت افراد علاقه مند به مباحث آموزشی امدادی در نشست های علمی، از این پس شرایطی فراهم می شود تا علاوه بر کارکنان جمعیت هلال احمر، مربیان آموزش دوره آمادگی در مخاطرات؛ مربیان دادرس سازمان جوانان و تمامی افراد علاقه مند و مرتبط به حوزه آموزش و پژوهش بتوانند از طریق سامانه جامع آموزش همگانی حضور پیدا کنند. 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر مباحث مطرح شده در این وبینار را، رفتار شناسی مردم در هنگام وقوع زلزله در کشورهای مختلف، معرفی عوامل موثر در رفتارهای افراد در هنگام وقوع زلزله بر اساس پژوهش های میدانی و علمی صورت گرفته، بررسی شیوه های مختلف پناه گیری در سازه های مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر، ارائه گزارشی براساس  نشست مشترک ۶۹ متخصص از ۲۲ کشور با موضوع اقدامات حفاظتی در هنگام وقوع زلزله، توضیحات و توصیه هایی در باره مانور سراسری زلزله و ایمنی در سال ۱۴۰۰ با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور، برشمرد.
وی با اشاره به استقبال خوب فراگیران در این نشست علمی مجازی گفت: این نشست با حضور ۲۲۰۰ نفر و با سخنرانی دکتر فرخ پارسی زاده، استادیار پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد که امیدواریم در نشست های بعدی مخاطبان بیشتری از آن بهره مند شوند.


منبع: ایرنا
برچسب ها: زلزله
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی