تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...

جزییات بخشنامه بازگشایی مدارس

به نظر می‌رسد «نظارت» پاشنه آشیل موفقیت در پروسه بازگشایی مدارس باشد، موضوعی که قطعاً با خلأهایی همراه خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۲۲۸۰
۱۰:۱۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

جزییات بخشنامه بازگشایی مدارس

دیدارنیوز - پیش از این علیرضا کمره‌ای سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس درباره دشواری نظارت گفته بود: «شاید دشوارترین کار در ایام کرونا، پیچیدگی و سختی نظارت بر فرآیند‌های آموزشی و تربیتی، حتی در ساده‌ترین شاخص‌ها است که در ستاد و حتی در استان و منطقه با توجه به پراکندگی بالای مدارس دچار ابهام و تردید می‌شویم، به‌عنوان مثال تردید داریم؛ آیا جریان تربیت و یادگیری مدارس برقرار است یا خیر؟ یا؛ نحوه فعالیت معلمان چگونه است؟ یا؛ شکل و فرم اداره و مدیریت مدرسه اگر حضوری است به‌چه‌صورت و اگر غیرحضوری چگونه انجام می‌شود؟ ساعت‌های آموزشی چگونه بسته شده است و آیا معلم قادر است اهداف درسی را کامل پیاده کند یا خیر؟ آگاهی دقیق و شناخت شرایط حاکم بر مدارس دشوارترین کار در دوره کرونا بود.»

به هر حال اگر بازگشایی مدارس یکبار دیگر به تعویق نیفتد قرار است به تدریج و در چند مرحله شاهد بازگشایی باشیم که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

در دستورالعمل بازگشایی که برای مدارس ارسال شده، آمده است:

توصیه می‌شود در محیط‌های بسته زمان هر جلسه آموزش نسبت به شرایط عادی کوتاه‌تر شود این میزان در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی ۴۵ دقیقه در سایر پایه‌ها اعم از ابتدایی و اول و دوم متوسطه حداکثر ۶۰ دقیقه مناسب است، تصمیم گیری در این زمینه به اقتضای شرایط مدرسه و کلاس‌ها از نظر امکان تهویه و رعایت دستورالعمل به عهده شورای مدرسه و مدیر است.

در صورت گروه‌بندی کلاس‌ها در دوره متوسطه، ترکیبی از روش‌های حضوری و غیر حضوری در آموزش دانش‌آموزان استفاده شود با تشخیص شورای مدرسه اولویت برگزاری بیشتر کلاس‌های حضوری به دروسی تعلق گیرد که نقش تسهیل‌گری مستقیم معلمان در یادگیری عمیق و پایدار آن درس ضرورت بیشتری دارد، مناسب است تا حد امکان ترتیبی اتخاذ شود تا دانش‌آموزان در همه دروس به میزان کفایت با معلمین مربوط به هر درس ارتباط داشته باشند.

آموزش دروس به هر شیوه‌ای که آغاز و استمرار یابد میزان ساعات اشتغال معلمان متناسب با سقف ساعت ابلاغ هفتگی آن‌ها خواهد بود.

در دوره ابتدایی ملاحظات زیر در کلاس‌هایی که به صورت ترکیبی برگزار می‌شود، رعایت شود: کلاس‌های درس با تراکم بالاتر از حد مجاز تعیین شده در دستورالعمل ۰۶ (دستورالعمل بهداشتی) که به دو گروه تقسیم می‌شوند، دو روز آموزش حضوری مجزا برای هر گروه و یک روز آموزش غیرحضوری (مجازی) مشترک برای دو گروه برگزار خواهند کرد.

به منظور آشنایی دانش‌آموزان پایه اول با محیط مدرسه و ایجاد ارتباط با معلم خود مدارس دوره ابتدایی مجاز هستند به صورت محدود زمینه ارتباط حضوری این دسته از دانش‌آموزان را در مدرسه و کلاس درس را فراهم آورند.

مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای برای بازگشایی حضوری مدارس به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: بازگشایی مدارس به اختیار انجمن و اولیا و مربیان واگذار شده است و انجمن هم استقبال نمی‌کند، برای حرکت در مسیر بازگشایی حضوری و اخذ مجوز منتظر هستیم که بخشنامه رسمی بدهند، اما فعلاً همه چیز در مصاحبه‌ها و در حد حرف است در نهایت اگر بخشنامه‌ای برای بازگشایی ارسال نشود، از هفته‌های آینده شاید یک یا دو روز دانش‌آموزانی که ضعیف‌تر هستند را به صورت حضوری به مدرسه بیاوریم.

برچسب ها: بازگشایی مدارس
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد