تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۴

گزارش تصویری: روز جهانی سالمند

۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ این شورا اول اکتبر را روز جهانی سالمندان تعیین کرد.  به همین دلیل  از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ مهرماه جهت گرامیداشت این مناسبت،  هفته سالمند نامگذاری شده است. هر ساله از طرف سازمان جهانی شعاری برای این روز تعین می‌شود که شعار امسال بر اساس شعار روز جهانی "آینده‌ای بهتر با مشارکت سالمندان" نام گذاری شده است. براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۹ میلیونی ایران ۷۴۱۴۰۹۱ نفر یعنی ۹.۲۸ درصد سالمند هستند. پیش بینی می‌شود درصد سالمندان ایران تا سال ۲۰۲۵ میلادی، به ۱۰ و تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد برسد. بر اساس این پیش بینی در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود. همه ما روزانه در کوچه و خیابان و اطراف خودمان افراد سالمند زیادی را دیده و می بینیم که شاید همکار و دوست و آشنا و جز خانواده ما باشند. خیلی از آن‌ها هنوز باور ندارند که سنشان بالا رفته و هنوز مثل جوانی کار می‌کنند. شاید می‌خواهند بگویند ما هنوز جوانیم،‌ خیلی‌ها از سالمندان هم  به دلایل ناتوانی و مشکلات جسمی و حتی روحی کاری نمی‌کنند و اوقات خودشان را در کوچه و خیابان  پارک می‌گذرانند. نشستن درب منزل و یا نزد دوستان و بازی‌های خیابان یا پارک کار روزانه این سالمندان است. همه ما روزی به سالمندی می‌رسیم. آیا باید سالمندی را دوره طلایی زندگی دانست، یا وقتی برای استراحت؛ این به نگاه هر کس بر می‌گردد. هر چند مشکلات زیادی در جامعه کنونی وجود دارد اما سالمندان هم حق زندگی دارند.  در این گزارش تصاویری از سالمندان در محیط کار و خیابان‌های شهر کرمان و ماهان به ثبت رسیده است.


   


عکس: رحیم بنی‌ اسد آزاد

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: