عضو شاخص حزب کارگزاران سازندگی گفت: مردم گرفتاریهایی را که آمریکا با اعمال تحریم بر نظام سیاسی ما بار کرده، میبینند و متوجه هستند که دولت مقصر نیست. در واقع مردم میدانند این طور نیست که دولت بخواهد انفعال پیدا کند و از مردم روی گردان باشد.
طرح آمایش سرزمین در کشور توسط سازمان مدیریت اجرا میشود که براساس آن، توانمندیهای هر استان و نقشی که میتواند در توسعه اقتصاد کشور داشته باشد، مورد بررسی قرار میگیرد. یکی از محورهای اصلی در کنار توسعه کشاورزی، صنعت و تجارت گیلان، بخش گردشگری است. تجربه بنده هم در گیلان، همین را نشان میدهد. بر همین اساس به سمت صنایع کوچک روستایی و مکمل گردشگری رفتهایم که باعث ورود گردشگر میشود و بازار محور است.
مشاور پادشاه پیشین عربستان معتقد است که «محمد بن سلمان» فقط یک چیز میخواهد و آن این است که به عربستان سعودی حکومت کند و هر کاری میکند تا این موضوع را تضمین کند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که عملکرد معاون اول رییس جمهور موفقیت آمیز نیست، گفت: بررسی های بنده نشان می دهد، که تحریم های آمریکا در آبان اثری بر نرخ ارز ندارد.
به هیچ وجه نمیتوان اذعان کرد که با پیوستن ایران به FATF همه مشکلات مالی و اقتصادی کشور حل میشود بلکه این پیوستن، جلوی خسارتهای بسیار بیشتر را میگیرد. یکی اینکه ایران در بلک لیست قرار نمیگیرد و تا حدودی در مسائل اقتصادی، شفافسازی میشود که سایر بانکها با بانکهای ایران کار میکنند و سیستم خود را به روی بانکهای ایرانی نمیبندند.
نقش دولت نه، بهتر است که بگوییم نقش حاکمیت چیست و در مورد آن حرف بزنیم. نقش حاکمیت قانونمند و قانونمدار کردن کشور است. باید بستر قانونمداری در کشور تقویت شود. استانداردها را تعریف کند، نظارت عالیه داشته و در همه امور هدایت و راهنمایی کند تا هماهنگی بین آحاد جامعه ایجاد شود. در این میان نباید حمایت از بخش خصوصی مولد در همه زمینهها اعم از اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را فراموش کرد. این کارها باید انجام شود.
در اینکه استیضاح حق مجلس است تردیدی وجود ندارد، اما در این تصمیم باید مصلحت کشور هم در نظر گرفته شود. نماینده باید شرایط را در نظر بگیرد و بهنحوی رفتار نکند که بحث جناحی مطرح شود بهطور کلی مصلحت باید بر تمایلات سیاسی و جناحی غلبه داشته باشد. در حال حاضر باید منافع ملی را در نظر بگیریم، چراکه برخی کارها در جهت منافع ملی نیست ممکن است در جهت منافع یک جناح باشد، اما در جهت منافع ملی نیست از جمله استیضاحهایی که انجام شده میبینیم تاثیری هم به آن معنا ندارد.
اسامی که در شرایط کنونی برای تغییرات در دولت مطرح شده است نمیتواند مشکلات دولت را حل کند و چه بسا شرایط را سختتر از گذشته کند. بنده معتقدم دولت با چالشهای ساختاری مواجه است و به همین دلیل باید در مرحله نخست چالشهای ساختاری خود را مرتفع کند. شاید مهمترین چالش ساختاری دولت نیز ادغام وزارتخانههایی است که امروز به وزارتخانههایی بیقواره و ناکارآمد تبدیل شدهاند. در شرایط کنونی وزارتخانههایی که در یک وزارتخانه ادغام شدهاند توسط معاون وزیر اداره میشوند. این در حالی است که معاون وزیر در کابینه وجود ندارد و به همین دلیل نمیتواند دغدغههای بخش خود را به رئیسجمهور منتقل کند.
مجلس جای گفتوگو است و لزومی ندارد به خاطر اختلاف عقیده به یکدیگر تهمت خیانت بزنند. باید علمی و منطقی صحبت کرد وگرنه مجلس گفتوگو نیست بلکه مجلس بزنبهادری است. همین زدوخوردهایی که در مجلس رخ میدهد هم این اواخر پیش آمده ما در دورههای اول به ندرت با چنین اتفاقاتی مواجه میشدیم.
باید نسبت به تمام مسائل شهر با دقت بیشتری توجه کنیم. البته اولویت شهرداری تهران ایمنی زندگی شهروندان است و سپس وارد مراحل بعدی میشود؛ بنابراین تمام تلاش مدیریت شهری در همین راستا است که بتواند کاری را انجام دهد. بنده فکر میکنم اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده است. نباید فکر کنیم که شهرداری و مدیریت شهری به تنهایی میتوانند بحرانها را مدیریت کنند.