راه معاونت علمی باید ادامه یابد

عارف: باید سهم خانم‌ها و جوانان را در حکمرانی و مدیریت میانی بدهیم

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز به جایی رسیده ایم که در فناوری پیشرفته جزء مدعیان بزرگ دنیا هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم حکمرانی عالمانه و منطقی و خوب داشته باشیم، باید سهم خانم‌ها و جوانان را در حکمرانی و مدیریت میانی بدهیم.
بی‌تفاوتی به رفتار سیاستمداران جای خود را به انتقاد داده است

اولین واکنش پزشکیان به انتقادها؛ بگذارید کابینه کار کند، بعد نقد کنید

بعد از انتقادهای اخیر از کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس، رئیس‌جمهور در اولین واکنش به انتقادها و واکنش‌ها نوشت: صبر کنید کابینه کار کند و آن‌را از روی عملکردش نقد کنید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از جلسه با وزیر پیشنهادی وزارت کشور گفت

مومنی: با پزشکیان در دانشگاه تبریز بودم، هیچ‌کس من را معرفی نکرد

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نشست این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت کشور گفت: مؤمنی گفت که علت معرفی‌اش به‌عنوان وزیر پیشنهادی آشنایی وی با پزشکیان در دوران فعالیت در دانشگاه تبریز بود و هیچ‌کس وی را به پزشکیان معرفی نکرد.
شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعلام کرد

چرا پزشکیان نیروی رده سوم فراجا را معرفی کرد؟/ قرار نیست کابینه، قالیباف را راضی نگه دارد

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه پزشکیان توضیح دهد چرا نیروی رده سوم فراجا را برای تصدی وزرات کشور معرفی کرد، گفت: قرار نیست کابینه دولت، قالیباف و صاحبان قدرت را راضی نگه دارد.
فشار‌های پشت‌پرده، اولین چراغ استعفا را در دولت جدید روشن کرد

«ظریف» تحمل نشد یا تحمل نکرد؟

توسعه‌ ایرانی در گزارشی با عنوان «ظریف تحمل نشد یا تحمل نکرد؟» درباره استعفای شوک‌آور معاون راهبردی رئیس‌جمهور نوشت: آیا ریشه‌های اصلی استعفای ظریف همین مساله انتخاب وزرا و به خصوص وزیر کشور بوده یا فشار‌های پشت پرده برای حذف و عزل او به نتیجه رسیده است؟

نظر جلیلی درباره کابینه پزشکیان؛ ما هم ارزیابی‌ می‌کنیم

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان واکنش نشان داد و اعلام کرد: ما هم به سهم خودمان در این زمینه سعی می‌کنیم ارزیابی‌هایی داشته باشیم و در اختیار دولت و مجلس قرار دهیم البته تصمیم با دولت و مجلس در انتخاب وزرا است و آن‌ها تعیین کننده هستند؛ اما مردم هم می‌توانند در اینجا یک نقش بسیار پرشکوهی ایفا کنند.
فیاضی می‌گوید ۳ الی ۴ وزیر پیشنهادی چالش جدی دارند

وزن کابینه پزشکیان متوسط است/ خیلی‌ها مخالف گزینه پیشنهادی خانم هستند!

عبدالوحید فیاضی، نماینده محمود‌آباد و نور در مجلس درباره کابینه پیشنهادی پزشکیان گفت: وزن کابینه‌ای که معرفی شده متوسط است، این که بگوییم وزن بالایی دارد و یا کم است، خیر یک وزن متوسط دارد، یعنی مدلش متوسط است. درباره گزینه پیشنهادی که خانم هستند خیلی‌ها مخالف هستند!
گرامی‌مقدم می‌گوید حق انتقاد وجود دارد، ولی واقعیت‌ها هم در نظر گرفته شود

اصلاح‌طلبان حق انتقاد به کابینه را دارند/ در کابینه احمدی‌نژاد و رئیسی از جریان رقیب استفاده نشد

اسماعیل گرامی مقدم، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان حق انتقاد به کابینه پیشنهادی رئیس جمهور را دارند، ولی واقعیت‌ها را هم در نظر بگیرند، گفت: جریان اصلاح طلب در انتخابات برای پزشکیان سنگ تمام گذاشت و سرمایه اجتماعی خود را وارد انتخابات کرد و حق دارد که انتظار داشته باشد که همه کابینه از اصلاح طلبان باشند مخصوصا که نه در کابینه احمدی‌نژاد و نه رئیسی از جریان رقیب استفاده نشد.