نماینده مجلس می‌گوید اینگونه مسائل به اظهارنظرات سیاسی شباهت دارد

سلیمی: به شروط مجلس درباره حذف ارز ترجیحی عمل نشد/ برخی دنبال مقصر هستند

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر درباره حذف ارز ترجیحی، می‌گوید که به شروط مجلس در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عمل نشد و برخی بعد از گذشت زمان، به دنبال یک مقصر می‌گردند.
در مراسم تودیع و معارفه وزرای فعلی و سابق جهاد کشاورزی اعلام کرد

عذرخواهی عارف از گندمکاران؛ بدهی دولت در مرحله پرداخت است

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور با عذرخواهی از گندمگاران، گفت: خبر خوب به آن‌ها بدهم که بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد بدهی دولت به گندمکاران تأمین و مصوب شده و در مرحله پرداخت است.
در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی کشور مطرح شد

پزشکیان: کسانی که بدون دلیل موجه بالا رفته‌اند، پایین می‌آیند

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه استان‌ها باید نقشه راه داشته باشند تا میزان پیشرفت آن‌ها قابل ارزیابی باشد، گفت: در این دولت کسانی که بدون دلیل موجه بالا رفته‌اند پایین می‌آیند و کسانی که به ناحق پایین رفته‌اند، بالا کشیده خواهند شد؛ معیار با ما بودن یا نبودن، باور و توانایی افراد در اجرای سند چشم‌انداز است.
اگر جلوی فساد را نگیریم قابل سرایت به سایر بخش‌هاست

قاضی‌القضات: برخورد با فساد هزینه دارد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه گفت: باید توجه داشت که وقتی فسادی ایجاد می‌شود، ممکن است برخورد با آن هزینه‌هایی داشته باشد؛ بنابراین باید تمام توان خود را مصروف کنیم که از شکل‌گیری فساد جلوگیری شود.
چه ضرورتی دارد روسیه، چین و اروپا را وارد گفتگو کنیم؟

فرجی‌راد: خیلی از بند‌های برجام دیگر قابل اجرا نیست/ باید گفتگو کرد، شاید با آمریکا به نتیجه‌ برسیم

عبدالرضا فرجی‌راد، تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی با اشاره به این موضوع که ایران و غرب باید با رها کردن مساله غنی‌سازی به توافقی بر مبنای نداشتن سلاح هسته‌ای برسند، گفت: خیلی از بند‌های برجام دیگر قابل اجرا نیست و به همین جهت اگر کتاب برجام باز شود، باید تغییرات قابل‌توجهی در آن صورت گیرد. در حال حاضر دموکرات‌ها بر سرکار هستند و اروپایی‌ها هم سرجای خودشان هستند، بنابراین باید گفتگو کرد. اعتقادم بر این است که شاید با گفتگو با آمریکا بتوان به یک نتیجه‌ای رسید.
ظریفیان می‌گوید پزشکیان تلاش کرد به سمت انتخاب مطلوب حرکت کند

در حوزه زنان، جوانان و اقلیت‌ها نمره قابل قبولی در کابینه نداشتیم

غلامرضا ظریفیان، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آشتی ملی همه اقشار جامعه را در برمی‌گیرد، گفت: از بخش زنان، جوانان و اقلیت‌ها نتوانستیم در کابینه نمره قابل قبولی داشته باشیم، این کار را باید در بخش میانی مدیریت کشور انجام دهیم.
معصومی می‌گوید مسائلی نظیر معیشت، اشتغال و فقرزدایی موضوعات مهمی است

یک نماینده خطاب به دولت؛ اشتغال و فقر در اولویت باشد/ پزشکیان توجهی به حاشیه ندارد

کریم معصومی، نماینده مجلس گفت: فکر می‌کنم با توجه به انتظاری که مردم از دولت دارند و امیدواری که در جامعه به ویژه در جوانان ایجاد شده، اولین کاری که دولت باید در اولویت خود قرار دهد پرداختن به موضوعات اشتغال و فقر است.
حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرد

وفاق ملی باید بین جمهوری اسلامی و مردم باشد/ ۸۰ درصد از جامعه منتقد و معترض بودند

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه وفاق ملی باید وفاق بین جمهوری اسلامی و مردم باشد، گفت: در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند و این رقم در دور دوم به ۵۰ درصد رسید. از ۵۰ درصدی هم که در انتخابات شرکت کرده بودند حدود ۶۰ درصد آن‌ها به پزشکیان رأی دادند این یعنی ۳۰ درصد از کل واجدین شرایط و به عبارتی ۸۰ درصد از جامعه منتقد و به نوعی معترض بودند و خواستار تغییر سیاست‌ها و شرایط کلی حاکم بر کشور بوده‌اند.