تیتر امروز

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.
ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبرداد:

رشد ۳ برابری صادرات کالا از بازارچه پلدشت طی سالجاری

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صادرات بیش از ۷۸۰۰ تن کالا از بازارچه پلدشت طی سال جاری خبرداد.

کد خبر: ۴۳۲۶۸
۰۹:۵۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

رشد ۳ برابری صادرات کالا از بازارچه پلدشت طی سالجاری

دیدارنیوز ـ توحید آذربد افزود: میزان صادرات از بازارچه پلدشت در سال جاری به میزان وزنی ۷۸۰۶ تن و به ارزش دلاری بیش از ۲۷ میلیون و ۳۲۰۰۰ دلار بود که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه رشد ۳ برابری داشته است.
 
آذربد با اشاره به اینکه گمرک پلدشت از جمله ۶ گمرک فعال و مهم در آذربایجان غربی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در سال جاری میزان ۷۲ تن کالا به ارزش دلاری بیش از یک میلیون دلار صادرات شده که این میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته ۳۷۰۰ تن با ارزش دلاری بیش از ۴ میلیون دلار بوده است.
 
وی در خصوص آمار صادرات خروجی سایر گمرکات داخلی از گمرک مرزی پلدشت نیز اظهار کرد: در سال جاری میزات ۲۶ هزار و ۸۵۹ تن کالا با ارزش دلاری بیش از ۵۶ میلیون و ۸۹۸ هزار دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش درآمدی رشد ۴۲ درصدی داشته است.
 
ناظر گمرکات آذربایجان غربی به میزان واردات از گمرک پلدشت نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۲ تن کالا به ارزش دلاری ۸۰۷ میلون و ۸۹۹ هزار دلار از گمرک پلدشت وارد کشور شده که این میزان واردات در مدت مشابه سال جاری میزان ۱۳۸ تن و به ارزش دلاری بیش از ۱۲۹ میلیون و ۴۴۵ هزار دلار بوده که نشان از کاهش واردات کالا در سال جاری از این کمرگ است.
 
آذربد با تاکید بر اینکه سهم گمرک پلدشت از میزان تردد مسافر در بین سایر گمرکات استان ۵ درصد است، یاد آورشد: در سال جاری تعداد ۴۳ هزار و ۱۱۴ نفر مسافر ایرانی و خارجی به کشور وارد و ۶۳ هزار و ۷۲۸ نفر مسافر داخلی و خارجی نیز از طریق این گمرک از کشور خارج شده اند که طبق آمار تعداد مسافران ورودی به کشور از این گمرک ۳۵ درصد و تعداد مسافران خروجی از طریق این گمرک ۱۵ درصد کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: انواع میوه، جعبه قنادی، شکلات، کشمش، سبزی، کاشی، تن ماهی ادویه جات، شیشه ساختمانی، رنگ اسپری و ساختمانی، انواع بطری پلاستیکی، یخچال خانگی، روشویی بخاری نفتی و گازی، کارتن خالی، پنیر، خامه قنادی، چسب صنعتی، دستگاه پخت نان، مصنوعات فلزی، دستکش پلاستیکی، صیفی جات و تجهیزات دستگاه شن و ماسه از جمله کالا‌های هستند که در سال جاری از گمرک پلدشت صادر شده است.
 
ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: با توسعه زیر ساخت ها، مواصل ارتباطی و توجه به توسعه میان مدت و بلند مدت می‌توان گام مهمی در توسعه شهر‌های مرزی و رونق اشتغال استان برداشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی