تیتر امروز

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.
ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

انتشار اطلاعات گردشگری آذربایجان‌غربی به پنج زبان زنده دنیا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: پایگاه اطلاع رسانی این اداره‌کل، برای نخستین بار شرح جاذبه‌های گردشگری استان را به پنج زبان زنده دنیا منتشر کرده که می‌تواند در افزایش رغبت گردشگران و آشنایی آنان با استان بسیار موثر باشد.

کد خبر: ۴۰۸۹۰
۱۰:۴۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

انتشار اطلاعات گردشگری آذربایجان‌غربی به پنج زبان زنده دنیا

دیدارنیوز ـ جلیل جباری اظهار داشت: این اطلاعات به زبان‌های چینی، کُردی، ترکی، فارسی و انگلیسی بارگذاری شده است.
 
وی اضافه کرد: پیشتر، این اطلاعات تنها به زبان‌های انگلیسی و فارسی بود، ولی هم‌اکنون زبان‌های کردی، ترکی و چینی نیز به آن افزوده شده است.
 
جباری افزود: هم‌اکنون اطلاعات کلی مربوط به معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به زبان ترکی برای مخاطبان اهل کشور‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان و همچنین زبان کُردی برای مخاطبان ساکن شمال عراق در دسترس است.
 
وی بیان کرد: همچنین باتوجه به حذف روادید بین ایران و کشور چین و تسهیلات پیش آمده برای ورود گردشگران آن کشور، بخش چینی سایت اداره کل حاوی معرفی استان در دسترس مخاطبان قرار دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مطالب این سایت به‌روز رسانی شده و به مرور اطلاعات و اخبار تکمیل‌تر و بیشتری در مورد آخرین رویداد‌های گردشگری استان و حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
 
جباری اظهار داشت: علاوه بر بارگذاری این اطلاعات، هم‌اکنون سایت «ویزیت آذربایجان» برای راهنمایی گردشگران خارجی راه‌اندازی شده که گام مهمی در راستای معرفی جاذبه‌های استان برای مخاطبان خارجی است. 
 
آذربایجان‌غربی دارای یکهزار و ۶۰۰ اثر ثبت شده ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران است؛ از جمله آثار ملی این استان می‌توان به مسجد جامع ارومیه، تالاب کانی‌برازان مهاباد، سه‌گنبد ارومیه، کاخ‌موزه و عمارت کلاه‌فرنگی ماکو، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، موزه مردم‌شناسی ارومیه و مسجد سردار اشاره کرد.
 
تاکنون ۱۵ موزه اعم از باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، تاریخ طبیعی، ساعت و سایر موزه‌ها در استان ایجاد شده است، افزون بر ۱۱ هزار قلم اشیا در موزه‌ها و تعداد کثیری نیز در مخازن استان هم‌اکنون نگهداری می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی