تیتر امروز

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.
ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اعلام کرد

هشدار بارندگی در جاده‌های شمال/ پیش‌بینی بارش برف در این جاده‌ها

در تمامی استان‌های شمال غربی، شمالی و شمال شرقی کشور هشدار بارندگی صادر شده و در برخی از جاده‌های کوهستانی مانند هراز و فیروزکوه و چالوس و آزادراه قزوین رشت در ساعاتی بارش برف پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۱۷۲۹۰۹
۱۲:۰۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳

هشدار بارندگی در جاده‌های شمال

دیدارنیوز: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برای امروز و خصوصا ساعات بامدادی فردا در تمامی استان‌های شمال غربی، شمالی و شمال شرقی کشور هشدار بارندگی صادر شده است، گفت: در برخی از جاده‌های کوهستانی مانند هراز و فیروزکوه و چالوس و آزادراه قزوین رشت در ساعاتی نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

سرهنگ شیرانی در گفتگو با ایسنا افزود: با توجه به شروع بارش‌های پاییزی سطح جاده‌ها لغزنده و در صورت عدم رعایت احتیاط در رانندگی خطر افزایش تصادفات و واژگونی‌ها در رانندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همیشه در اولین بارندگی‌ها به علت وجود ذرات روغن و آثار باقیمانده در سطح راه، لغزندگی جاده‌ها بیشتر شده و رانندگی در این شرایط نیازمند آمادگی و رعایت احتیاط بیشتر برای پرهیز از حادثه است.

شیرانی با بیان اینکه در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی حتی به میزان پایین‌تر از تابلو‌های حد سرعت مشخص شده گفت: در جاده‌ها و رعایت سرعت مطمئنه همراه با رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است افزود: در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است، لغزندگی جاده‌ها به همراه بی‌احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در این ایام شروع بارش‌های سال گذشته شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای ناگواری هم در بخش خودرو‌های سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده‌ایم ادامه داد: علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و عدم رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.

شیرانی گفت: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راه‌ها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند اظهار کرد: با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلو‌های مسیر است رانندگی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی