تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

احتمال شکایت نماینده مردم آبادان از مدیر عامل پالایشگاه آبادان

در پالایشگاه آبادان خیلی بیشتر از حد مجاز افراد غیربومی به کار گرفته شده و درصد قانونی اشتغال نیروهای بومی رعایت نشده است. در همین رابطه نماینده مردم آبادان نسبت به این موضوع شکایت داشت. مدارک و اسنادی که از سازمان تامین اجتماعی به دست آمده حاکی از این است که افرادی غیرآبادانی، غیرخرمشهری و غیربومی به کار گمارده می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۱۰۵
۱۴:۲۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اسفندیار عبدالهی - علی ساری نماینده اهواز اعلام کرد احتمالا نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از مدیرعامل پالایشگاه آبادان شکایت خواهد کرد زیرا در پالایشگاه آبادان درصد و اولویت قانونی اشتغال نیروهای بومی رعایت نمی‌شود.

مدتی قبل وزیر نفت نحوه به کارگیری نیروهای بومی در اجرای طرح‌های صنعت نفت توسط پیمانکاران طرف قرارداد را ابلاغ کرد. در ماده ۴۷ قانون برنامه ششم آمده است: «کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند درطول اجرای قانون برنامه، در طرح‌های (پروژه‌های) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکت‌ها و پیمانکاران، اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی استانی (در شرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند».

با توجه به تصریح قانون برای به کارگیری نیروهای بومی توسط پیمانکاران در طرح‌های مشمول قانون، لازم به تاکید است که اقداماتی باید انجام شود و در قراردادهایی که منعقد می‌شود، متن زیر به صراحت در قرارداد آورده شده و پیمانکاران دست اول و دست دوم ملزم به اجرای آن شوند:

«به هنگام نیاز پیمانکار به نیروی انسانی، پیمانکار مکلف است همزمان از اداره کار شهرستان و اداره کل کار استان محل اجرای طرح، با ارسال مشخصات نیروهای مورد نیاز خود (مانند مشخصات مهارتی، صلاحیت حرفه‌ای، سن، مدرک تحصیلی و نظایر آن) درخواست معرفی نیروهای واجد شرایط بومی را بنماید و تنها در صورتی که پیمانکار نتواند افراد مورد نیاز خود را از بین نیروهای معرفی شده ادارات کار شهرستان محل پروژه انتخاب کند، مجاز به بکارگیری نیروهای واجد شرایط از دیگر مناطق می‌باشد.».

 در پالایشگاه آبادان درصد و اولویت قانونی اشتغال نیروهای بومی رعایت نشده است

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیدارنیوز، گفت: در پالایشگاه آبادان خیلی بیشتر از حد مجاز افراد غیربومی به کار گرفته شده و درصد قانونی اشتغال نیروهای بومی رعایت نشده است. در همین رابطه همکار ما و نماینده محترم مردم آبادان نسبت به این موضوع شکایت داشتند. مدارک و اسنادی که از سازمان تامین اجتماعی به دست آمده حاکی از این است که افرادی غیرآبادانی، غیرخرمشهری و غیربومی به کار گمارده می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای صادق‌آبادی معاون وزیر نفت در بخش پالایش، در کمیسیون اجتماعی شرکت کردند و به سوالات آقای مختار نماینده محترم مردم آبادان پاسخ دادند. معاون محترم وزیر نفت در پخش و پالایش توانست اعضای کمیسیون را قانع کند.

ساری در پاسخ به این پرسش که مطابق بخشنامه وزارت نفت و ماده 47 قانون برنامه ششم، چند درصد از نیروهای بومی باید جذب می‌شدند و پاسخ معاون آقای زنگنه در رابطه با به کارگیری غیربومی‌ها چه بود، تصریح کرد: مطابق بخشنامه دولت و ماده 47 برنامه ششم توسعه حداقل هفتاد درصد از نیروها باید از مردم منطقه و شهرهای آبادان و خرمشهر به کار گرفته شود. آقای صادق‌آبادی می‌گوید پالایشگاه آبادان با توجه به کد ملی متقاضیان کار، نیروهایش را جذب می‌کند و 70 درصد نیروهای شاغل در پالایشگاه آبادان دارای کد ملی آبادانی و خرمشهری هستند. بنده به ایشان گفتم کد ملی نمی‌تواند ملاک و معیار محکم و قانع کننده‌ای باشد و بهتر بود ملاک جذب نیروهای بومی، شناسنامه افراد و توجه به محل صدور آنها باشد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون اجتماعی به آقای صادق‌آبادی گفتم استناد شما به کد ملی، دست‌آویزی است برای اینکه بگویید میزان بکارگیری بومیان زیاد است که در حقیقت این گونه نیست. کد ملی به صورت استانی و منطقه‌ای است و برای اثبات و روشن شدن بومی و غیربومی بودن باید محل صدور و تولد شناسنامه افراد ملاک تصمیم، گزینش و جذب قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از استماع صحبت‌های معاون محترم وزیر نفت، آقای جلیل مختار و اکثر حاضران کمیسیون قانع نشدند و اسناد و مدارک آقای مختار حکایت از صحت این موضوع دارد، لذا مقرر شد به صورت دقیق و با حضور نماینده محترم شهر آبادان در محل پالایشگاه، اختلافات و تناقضات موجود مورد بررسی قرار گیرد. لذا نمایندگان خوزستان تا تحصیل نتیجه ملموس و مشخص پیگیر حقوق موکلان خود هستند و در صورت عدم همکاری مدیران شرکت نفت از طریق مراجع قانونی عمل خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی