تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

سخن اول: رویکرد اجتماعی به جای رویکرد سیاسی

برای سیاسیون «قدرت» هدف اصلی است ولی فعالان اجتماعی بدون کسب قدرت هم خواستار ایجاد بهبود در شرایط اجتماعی مردمند. گروه­های سیاسی «معطوف به قدرت» عمل می­‌کنند و بدون کسب قدرت قادر به اصلاح امور نیستند اما گروه­های اجتماعی دارای رفتارهای «معطوف به هدف» هستند و حتی اگر در قدرت هم نباشند برای تحقق اصلاحات اجتماعی تلاش می­‌کنند. برای کم کردن از حجم معضلات اجتماعی و مشکلات مردم باید راهکارهایی را مدنظر داشت که لزوما به کسب قدرت گره نخورده باشد.

کد خبر: ۱۳
۱۰:۳۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

پایگاه خبری - تحلیلی «دیدارنیوز» رسانه‌­ای است مستقل که با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­های مفید مرتبط با رخدادهای مهم روز ایران و جهان از فروردین 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف اصلی در «دیدارنیوز» تمرکز بر مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه است بدون آن که از ابعاد سیاسی و اقتصادی امور جاری غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد.

اولویت قائل شدن برای رویکرد اجتماعی به جای رویکرد سیاسی به دلایل زیر صورت گرفته است:

1- برای سیاسیون «قدرت» هدف اصلی است ولی فعالان اجتماعی بدون کسب قدرت هم خواستار ایجاد بهبود در شرایط اجتماعی مردمند. گروه­های سیاسی «معطوف به قدرت» عمل می­‌کنند و بدون کسب قدرت قادر به اصلاح امور نیستند اما گروه­های اجتماعی دارای رفتارهای «معطوف به هدف» هستند و حتی اگر در قدرت هم نباشند برای تحقق اصلاحات اجتماعی تلاش می­‌کنند. برای کم کردن از حجم معضلات اجتماعی و مشکلات مردم باید راهکارهایی را مدنظر داشت که لزوما به کسب قدرت گره نخورده باشد.

2- رویکرد اجتماعی منجر به ایجاد روند همگرایی در میان نیروهای سیاسی و اجتماعی می‌­شود. وقتی پای رقابت سیاسی برای کسب قدرت در میان باشد، باید واگرایی و دوری میان نیروهای فعال سیاسی را شاهد باشیم اما وقتی به سراغ مسائل اجتماعی و حل آنان می‌­رویم، چه بسا افرادی با گرایش و سلیقه سیاسی مختلف هم در کنار هم قرار بگیرند و با هم همکاری کنند.

3- در رویکرد اجتماعی، حرف اصلی را مباحث تخصصی و کارشناسی می­‌زند و نه سلیقه سیاسی و رقابت برای رسیدن به قدرت. به همین دلیل است که با رویکرد اجتماعی احتمال رسیدن به راهکارهای کارشناسانه افزایش می­‌یابد و موضوعات مبتلابه با عمق و دقت بیشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می­‌گیرند.

به دلایل فوق ما در «دیدارنیوز» با رویکرد اجتماعی و فرهنگی با مسائل جاری کشور مواجه خواهیم شد تا بستر همگرایی میان همه نیروهای سیاسی و اجتماعی را بر اساس مواجهه کارشناسانه با مسائل فراهم کنیم و بهبود اوضاع اجتماعی را با فرهنگ‌­سازی و ارائه راهکارهای تخصصی میسر سازیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
easy
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
1
با سلام
چقدر این موارد روند اجرایی دارند؟
منتج به چه نتیجه ای می شود؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی