آزمایشگاه غذا و دارو در دانشگاه آزاد بین الملل ماکو راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو از راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو در این دانشگاه خبرداد.

کد خبر: ۴۵۱۳۵
۱۰:۴۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ سعید مرادی با تاکید بر راه‌اندازی آزمایشگاه غذا و دارو با همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در دانشگاه آزاد ماکو خبر داد و افزود: برای احداث آزمایشگاه غذا و دارو مبلغ ۵ میلیارد تومان هزینه شده است که بزودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه کالا‌های بسیار ترانزیتی از گمرک بازرگان مشمول ضوابط بهداشتی و غذایی برای کنترل آزمایشگاهی هستند، گفت: بر این اساس، دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو در راستای حل مشکل تجار و استفاده بهینه از لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی خود با کمک سازمان منطقه آزاد ماکو، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی کرده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در بخش سرمایه‌گذاری، طرح ایجاد مزرعه استخراج ارز دیجیتال گفت: این طرح از سوی دانشگاه آزاد ماکو ارائه شد که در اداره کل دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی است.
 
وی احداث اندیشکده منطقه آزاد ماکو را از دیگر برنامه‌های دانشگاه یاد کرد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده متولی این اندیشکده، دانشگاه آزاد اسلامی باشد در حالی که پیش از این استادان دانشگاه شریف در اختیار داشتند.
 
مرادی در تشریح اهداف این اندیشکده گفت: با به دست گرفتن اندیشکده منطقه آزاد ماکو در زمینه طرح‌های تحقیقاتی و چالشی منطقه آزاد ماکو به شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد ماکو کمک‌رسانی می‌شودو این مرکز فعالیت‌های خود را در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی و تجاری انجام خواهد داد.
 
وی در ادامه با تاکید براینکه اندیشکده تحقیقاتی ـ پژوهشی منطقه آزاد ماکو حتی می‌تواند فراتر از تعامل صرف با صنعت باشد، گفت: ایجاد مراکزی علمی در تمام حوزه‌های مورد نیاز است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: