اعتبارات کنونی احیای دریاچه ارومیه کافی نیست/ پایان حفاری تونل انتقال آب از رودخانه زاب تا اواخر امسال

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید اعتبارات مرحله دوم و سوم احیای دریاچه ارومیه افزایش یابد، چون اعتبارات کنونی کافی نیست گفت: هم‌اکنون برخی پروژه‌ها بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید اعتبارات مورد نظر به موقع و به اندازه تزریق شود.

کد خبر: ۴۱۰۵۸
۱۲:۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ فرهاد سرخوش مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱.۲۳ بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۹۷ سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: همچنین وسعت دریاچه دو هزار و ۷۷۶ کیلومتر است که نسبت به مشابه سال گذشته یک هزار و ۶۵ کیلومتر وسعت داشته و حجم آب کنونی دریاچه ارومیه نیز سه میلیون و ۲۴۰ میلیون مترمکعب است و نسبت به مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.
 
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گفت: تاکنون از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به احیای دریاچه تصویب شده، اما تاکنون ابلاغ نشده است و در مراحل بعدی نیز اعتباراتی برای آن تخصیص می‌یابد.
 
لزوم افزایش اعتبارات احیای دریاچه ارومیه
وی با تاکید بر اینکه باید اعتبارات مرحله دوم و سوم احیای دریاچه ارومیه افزایش یابد، چون اعتبارات کنونی کافی نیست بیان کرد: هم‌اکنون برخی پروژه‌ها بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید اعتبارات مورد نظر به موقع و به اندازه تزریق شود.
 
سرخوش با اشاره به پروژه انتقال آب از رودخانه زاب اظهار کرد: این پروژه نیز در حال انجام است و نیرو‌ها در سه شیفت در حال انجام کار هستند و تا پایان امسال مراحل حفاری تونل به پایان می‌رسد و از اوایل سال بعد، آبگیری و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه انجام می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه پس از پایان آبان ماه انجام می‌شود تصریح کرد: رهاسازی از اوایل آذر آغاز شده و امید است که همانند سال آبی گذشته که شاهد بارندگی مناسب در دریاچه بوده‌ایم، امسال نیز با بارش‌های مناسب، رهاسازی بیشتری به سمت دریاچه انجام گیرد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: