سرای شجاع الدوله بازار تاریخی ارومیه مرمت می‌شود

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از مرمت و ساماندهی سرای شجاع الدوله بازار تاریخی ارومیه خبرداد.

کد خبر: ۴۰۲۷۱
۰۹:۴۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ داوود فرامرزی با اشاره به اینکه در ادامه روند ساماندهی و مرمت بارار تاریخی ارومیه و پس از پایان عملیات مرمت راسته پنیرفروشان، تصمیم بر ساماندهی این بخش زرگران بازار تاریخی شهر گرفته شده است، افزود: سرای شجاع الدوله در مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع شامل ۴۸ مغازه در ۲ طبقه و ۲۱ مغازه در صحن و حیاط سرا ایجاد شده که عملیات مرمت آن به صورت جزبه جز و ۱۰ متر به ۱۰ متر پیش خواهد رفت که سبب ایجاد اختلال در کسب و کار زرگران این سرا پیش نیاید.
 
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود عملیات مرمت این سرا تا ۲۰ روز آینده آغاز شود، اظهار کرد: مدت زمان اجرای این پروژه ۱.۵ الی ۲ ماه در نظر گرفته شده است که اتمام به موقع این عملیات منوط به همکاری سایر دستگا‌های خدمات رسان از جمله شرکت‌های آب و برق و مخابرات در ساماندهی سیم‌ها و لوله کشی‌های محوطه سرا است.
 
فرامرزی با اشاره به جزئیات عملیات ساماندهی این سرا در بازار تاریخی ارومیه تصریح کرد: استحکام بخشی پی، احیای پایه‌های طبقه همکف این سرا، ساماندهی سیم‌های برق و لوله کشی، حذف اندود‌های سیمانی و گچی روی بدنه اصلی دیوار‌های بازار، حذف الحاقاتی که در دوره‌های مختلف ایجاد شده، مرمت و احیا جداره‌های قدیمی آجری و تهیه درو پنجره چوبی بخشی از عملیات ساماندهی در این سرا است.
 
مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به ادامه روند ساماندهی بازار تاریخی ارومیه تا پایان سال جاری اظهار کرد: مقرر شده بخش از راسته عطاران بازار تاریخی در محدوده درب ورودی مسجد جامع شهر نیز مرمت و ساماندهی شود که در حال رایزنی با برخی کسبه این راسته برای همکاری هستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: