مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی؛

۳۰۰۰ رقبه استان آذربایجان غربی مستعد سرمایه گذاری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۷۰۰۰ رقبه استان دارای سند مالکیت هستند.

کد خبر: ۳۹۶۴۵
۱۲:۴۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ حجت الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های هفته وقف و عملکرد این اداره کل طی سال جاری، بابیان اینکه امسال ۱۹۶۹ رقبه دارای سند مالکیت شده است، افزود: مجموعاً ۱۷ هزار و ۵۰۰ رقبه استان دارای سند مالکیت است که در مقایسه با ۴سال گذشته ۶۸ درصد رشد در سند دار کردن رقبات استان شاهدیم.
 
وی با بیان اینکه ۶۶۲۵ موقوفه و ۳۸ هزار و۶۴۲ رقبه در سامانه جامع بقاع متبرکه استان ثبت شده است، افزود: ۱۴۸ درصدی در موقوفات متصرفی و ۱۷۰۷ درصد رشد در ثبت رقبات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهدیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به ثبت ۴۳ وقف جدید در سال جاری اظهار کرد: امسال یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان از بقاع و امامزادگان و یک‌میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان از طرح مودت درآمد کسب شده است.
 
وی از استحصال ۵۷میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان درآمد موقوفات استان طی ۴سال گذشته خبرداد و افزود: از این میزان درآمد ۵۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: ۵۲۰۰۰ هکتار مساحت عرصه و اعیان موقوفات استان است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بااشاره به اجرای نیات در استان طی ۸ ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: ۹۶۷ میلیون تومان با موضوع مذهبی، ۴۴۱ میلیون تومان با موضوع خیریه و یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان با موضوع مدارس علوم دینی اجرای نیت شده است.
 
وی در خصوص بازسازی موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه استان طی ۴سال گذشته افزود: ۱۲ هزار و ۷۷۳ مترمربع از عرصه و اعیان موقوفات و امام زادگان استان بازسازی شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: ۳۰۰۰ رقبه استان مستعد سرمایه گذاری است.
 
حجت الاسلام جوانبخت بااشاره به اهمیت حفظ و نگهداری اسناد و مدارک اسناد و اوراق تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هزار صفحه از مدارک، اوراق و مدارک مکاتبات اداری این اداره کل اسکن شده و نگهداری می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: