۵تن مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد در منطقه آزاد ماکو معدوم شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۵ تن مواد غذایی، آرایشی بهداشتی فاسد در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو معدوم شد.

کد خبر: ۳۹۱۵۲
۱۳:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ دکتر اسلام یادگاری گفت: ۵ تن مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد از سطح عرضه و گمرک پایانه صادراتی منطقه، جمع آوری و با دستور قضایی در حضور بازرسان غذا و دارو، بهداشت و محیط زیست و نماینده دادستانی امحا شد که ارزش این محصولات معدوم شده حدود ۲ میلیارد ریال بوده است.
 
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: ۹۰ درصد محصولات جمع آوری شده کالا‌های وارد شده از کشور‌های همسایه بوده که غیرقابل مصرف تشخیص داده و از رده مصرف خارج شد.
 
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین با اشاره به اینکه اصلاح الگوی تغذیه‌ای درست برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه نیاز است، گفت: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای فرهنگسازی مرتبط با غذا و ایمنی، اصلاح الگوی تغذیه جامعه در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.
 
وی تاکید کرد: بحث غذا و تغذیه قابل چشم پوشی نیست و باید همه جانبه مورد توجه همه قرار گیرد.
 
دکتر یادگاری گفت: برچسب اصالت کالا و سیستم رهگیری و ردیابی در حوزه غذا فعال شده و درخصوص اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذا انجام می‌شود.
 
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو از توجه جدی بازرسان سازمان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت خبر داد و گفت: کالای تاریخ مصرف گذشته سلامت جامعه را تهدید می‌کند و با متخلفین برخورد می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه برخی خریداران به تاریخ تولید دقت نمی‌کنند، ممکن است این موضوع و توجه نداشتن به آن باعث مسمومیت و تهدید جدی بر سلامت افراد خانواده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: