صادرات بیش از ۲۰۰۰ تن سیب درختی از گمرکات آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات بیش از ۲۰۰۰ تن سیب درختی از گمرکات استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کد خبر: ۳۸۹۵۳
۰۹:۴۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ بابایی با بیان اینکه ۱۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به باغات اختصاص یافته که از این میزان ۶۰ هزار و ۴۷۰ هکتار سیب درختی است، افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی در استان برداشت شود.
 
وی به میزان صادرات سیب درختی اشاره کرد و با بیان اینکه سهم آذربایجان غربی از صادرات سیب درختی کشور، سالانه ۴۴ میلیون دلار است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۵۸ هزار و ۷۰۰ تن سیب درختی از گمرکات کشور صادر شده است و سهم صادرات این محصول از گمرکات استان، طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲ هزار و ۲۰۰ تن است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: ۳۳۰ هزارتن سیب در استان برای مصارف صنعتی و فروش فصلی برای تازه خوری روانه بازار‌های داخل کشور می‌شود.
 
وی در خصوص ذخیره سازی و فرآوری سیب تولیدی استان بیان کرد: آذربایجان غربی دارای ۳۴۵ واحد سردخانه با ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری یک میلیون تن است که میزان سیب درختی تولید شده در استان جهت ذخیره سازی، ۷۵۰ هزار تن است.
 
بابایی با اشاره به بازار‌های هدف صادرات سیب درختی استان تصریح کرد: عمده بازار‌های هدف برای صادرات سیب درختی کشور، کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و روسیه است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی افزود: برای حمایت از باغداران کشور و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان، باید صنایع تبدیلی کشور به آخرین و بروزترین ماشین آلات مجهز شوند، همچنین صنایع تبدیلی متنوع در کنار صنایع کنسانتره فعلی فعال و مراکز سورتینگ و بسته بندی مجهز ایجاد شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: