روز جهانی گردشگری با کنسرت موسیقی سرهم شد

آیین نکوداشت هفته گردشگری استان خوزستان بدون حضور فعالان گردشگری، دوستداران گردشگری، راهنمایان گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی، مجموعه‌های گردشگری و انجمن‌های میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

کد خبر: ۱۷۲۹۹۶
۱۱:۱۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

 

 

دیدارنیوز: آیین نکوداشت هفته گردشگری استان خوزستان بدون حضور فعالان گردشگری، دوستداران گردشگری، راهنمایان گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی، مجموعه‌های گردشگری و انجمن‌های میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

وضعیت گردشگری استان خوزستان به دلیل ترک فعل‌ها و عدم انجام وظایف محوله روزانه تخریب و آثار تاریخی و ملی مورد تجاوز قرار می‌گیرند. اداره کل میراث فرهنگی و معاونت گردشگری استان خوزستان نه تنها هیچ‌برنامه‌ای در گذشته انجام ندادند بلکه برای آینده گردشگری استان هیچ برنامه و‌ رویکرد واضحی ارائه نکرد و در صحبت‌های مدیرکل به مواردی اشاره شد که مطالبه‌ی همه‌ی فعال بوده و از وظایف خودشان است. اما آیا طرح آن‌ها مسئولیت را از دوش این مدیر بر می‌دارد؟!

یک فعال میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان در گفت‌وگو دیدارنیوز تاکید کرد: بی‌توجهی اداره کل میراث خوزستان به آثار حمیدیه، چیزی از ارزش ‌تاریخ حمیدیه کم نمی‌کند.

احمد جعفری ماجد مدیر انجمن تیری و فعال میراث فروهنگی و گردشگری خوزستان گفت: در طی برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری، نماهنگ معرفی خوزستان تحت عنوان «خوزستان زیبا» پخش شد، اما نه تنها در نماهنگ بلکه در عملکرد گردشگری اداره کل خوزستان حمیدیه و به طور کلی غرب و جنوب غرب خوزستان محلی از اعراب ندارد.

جعفری ماجد با اشاره به مناطق محروم گردشگری عنوان کرد: جای جای خوزستان مناطق گردشگری و آثار تاریخی مهمی برای معرفی و ایجاد زیرساخت دارد و غرب اهواز از جمله حمیدیه، سوسنگرد، بستان، هویزه، کوت‌سیدنعیم و ابوحمیظه که شامل مناطق بسیاری از محوطه‌های تاریخی، آثار باستانی، بناهای تاریخی، نمادها و یادمان‌ها می‌شود، را نادیده گرفته شده است.

این فعال گردشگری با اشاره به آثار تاریخی و میراث فرهنگی‌ حمیدیه افزود: حمیدیه با توجه به پیوستگی تاریخی که دارد آثار تاریخی و باستانی بسیاری از دوران پیش از اسلام و بعد از اسلام دارد و همچنین طبیعت کویرها شن و ماسه‌ای و ظرفیت گردشگری آبی که دارد، می‌تواند محل مناسب ایجاد جایگاه های گردشگری باشد.

او با تشریح تعداد آثار تاریخی در حمیدیه بیان کرد: از جمله آثار تاریخی حمیدیه می‌توان به محوطه تاریخی تیری حمیدیه، محوطه‌ها تاریخی خسرج، محوطه‌های تاریخی شموس، محوطه‌ها تاریخی صگور، بندهای تاریخی، پل بندهای تاریخی، سدهای تاریخی، کوشک حمیدیه، سد انحرافی کرخه، یادمان اولین شکست نیروهای بعثی در حمیدیه، یادمان و مقبره‌ی جنگ جهاد عشایر عرب خوزستان در گمبوعه‌ی حمیدیه و بسیاری دیگر از آثار و میراث با ارزش که از دید اداره کل میراث‌فرهنگی‌ خوزستان مغفول مانده، اشاره کرد و به امید روزی که افراد لایق و دارای نگاه‌های واحد به کل استان خوزستان، بر مسند تصمیم‌گیری‌ها بنشینند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: