پرونده ویژه "دیدارنیوز" با موضوع پادکست؛
آبان ماه ۹۷ فرصتی بود که به سراغ پدیده پادکست و پادکست فارسی رفته و از دل آن یک پرونده رسانه‌ای چند بخشی تولید کنیم. در ادامه تمام این پرونده را خواهید دید.
کد خبر: ۱۷۸۰۰
۱۶:۳۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
دیدارنیوز - رسول شکوهی – رسانه‌های جدید از هر بستری برای تولید و جذب مخاطب استفاده می‌کنند. گوش‌ها و راه ادراک شنیداری نیز یکی از این‌هاست. چند سالی می‌شود که در ایران عده‌ای دست به تولید فایل‌های صوتی زده‌اند که در معنای فنی و همچنین معنای مورد استفاده عموم به پادکست شناخته می‌شود. دیدارنیوز در آبان ماه 97 در چارچوب یک پرونده رسانه‌ای کوتاه به سراغ این پدیده رفته و آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. پادکست فارسی در حال حاضر یکی از بسترهایی است که مخاطبان زیادی پیدا کرده و هم نیاز به تحلیل و بررسی دارد و هم نیاز به معرفی هر چه بیشتر به دیگر افراد جامعه.

در این پرونده به سراغ چهره‌های مطرح ایرانی در تولید پادکست رفته‌ایم و با آنها در مورد ابعاد مختلف این پدیده و تجربه شخصی آنها گفتگویی داشتیم. میزگردی با حضور دو نفر از تولیدکنندگان پادکست برگزار شد و همچنین گزارشی درباره ابعاد مختلف این پدیده در جهان و مسائل فنی آن نیز منتشر شد.
در ادامه بخش‌های مختلف این پرونده به تفکیک آمده است:
 
بخش اول: گوش‌ها به تسخیرشان در آمده‌اند.
 
بخش دوم: پادکست باید شبیه من باشد / گفتگو با «علی بندری» پادکستر «چنل بی‌» و‌ «بی پلاس».
 
بخش سوم: تا ۱۴۰۰ با فردوسی‌خوانی! / گفتگو با «امیر خادم»؛ پژوهشگر ادبیات و پادکستر «فردوسی‌خوانی».
 
بخش چهارم: امید به آینده‌ پادکست / گفتگو با «فرشاد محمودی» و «علیرضا بنی‌جانی» از پادکست «دایجست» و «پاراگراف».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
گفتگو
یادداشت
پربازدیدها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار
عکس
بشنوید
فیلم